۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۶۴۱۳۵۳
مدیر حوزه علمیه بوشهر:

منشور روحانیت روشنگر منش انقلابی در حوزه علمیه است

منشور روحانیت روشنگر منش انقلابی در حوزه علمیه است
حجت الاسلام خدری گفت: سخنان رهبر انقلاب در مورد حوزه انقلابی بازخوانی منشور روحانیت است.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه منشور روحانیت روشنگر منش انقلابی در حوزه علمیه است، گفت: دشمنان در طول تاریخ تلاش های زیادی برای کج فهمی از اصل اسلام داشته اند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به اینکه امام خمینی، اندیشه اسلام ناب را در برابر اسلام امریکایی مطرح کرد، عنوان داشت: اسلام ناب در برابر مشکلات جامعه اسلامی بی تفاوت نیست.

مدیر حوزه علمیه بوشهر اسلام آمریکایی را اسلام سکوت در برابر مستکبرین دانست و افزود: اسلام ناب محمدی نسبت به محرومین و مقابله با ظلم دغدغه دارد.

وی به هشدار امام خمینی در منشور روحانیت نسبت به متحجرین اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی از متحجرینی که مبارزه با ظلم را قبول نداشتند با عنوان مارهای خوش خط و خال یاد می کند و نسبت به نفوذ آن ها در حوزه های علمیه هشدار می دهد.

حجت الاسلام خدری سخنان رهبر انقلاب در مورد حوزه انقلابی را بازخوانی منشور روحانیت دانست و ابراز کرد: رهبر انقلاب نسبت بی تفاوتی حوزه علمیه در خصوص انقلاب هشدار داده اند تا تفکر سکولاریسم در حوزه علمیه رشد نداشته باشد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با اشاره سخنان رهبر انقلاب در مورد حوزه انقلابی، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم به پاخواسته است و دشمن تلاش دارد تا آنتی تز آن را نیز در قم تولید کند.

وی رسالت حوزه علمیه را بازخوانی حوزه انقلابی متبلور در منشور روحانیت دانست و گفت: باید طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه به گونه ای رشد کنند که نسبت به انقلاب دغدغه مند باشند.

حجت الاسلام خدری به اهمیت تجهیز طلاب به محتوای منشور روحانیت اشاره کرد و عنوان داشت: در کنار دروس رسمی حوزه علمیه، منشور روحانیت و بیانییه گام دوم به صورت تخصصی مورد مطالعه قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با بیان اینکه حوزه های علمیه باید حراست از انقلاب را وظیفه خود بدانند، اظهار داشت: اگر اسلام به وسیله تضعیف انقلاب ضربه بخورد تا سالیان متمادی نمی تواند سر بلند کند.

وی به وصیت نامه سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی به عنوان سرباز اسلام در جایگاه دیده بانی نسبت حراست از انقلاب اسلامی به حوزه علمیه هشدار می دهد./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات