۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۴۱۳۷۳

تولید مواد شوینده 3 شیفته شد| کالای اساسی دو برابر نیاز موجود است

تولید مواد شوینده 3 شیفته شد| کالای اساسی دو برابر نیاز موجود است
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با تاکید بر اینکه در تولید مواد شوینده هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: دو برابر نیاز کشور، کالای اساسی در کشور موجود است.

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس تابش امروز در حاشیه آغاز به کار طرح ویژه نظارت بر بازار ایام پایانی سال، نوروز  و ماه مبارک رمضان گفت: این طرح به صورت ویژه برای اولین بار در کشور عملیاتی می‌شود و در این طرح 50 خودروی متحدالشکل سازمان حمایت در سطح بازار و 50 گشت ویژه  در سطح شهر تهران همزمان با سراسر کشور کار نظارت و رصد بازار را از تولید تا عرضه انجام  خواهند داد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه ناوگان سازمان تعزیرات با 14 خودرو در راستای اجرای این طرح به ما ملحق می‌شود و همزمان دادستانی و اتاق اصناف و انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در این طرح حضور دارند. 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه حاشیه‌هایی ایجاد شده، به همین دلیل تمام سعی ما حفظ آرامش بازار است و به صورت ویژه گشت‌ها حضور پررنگی برای هر گونه سوء استفاده در سایه شیوع ویروس کرونا را خواهند داشت

تابش اظهار داشت: بنابراین تمامی کالاهایی که مشمول اعلام موجودی انبارها است توسط این گشت‌ها از مبدا ورودی تا مقصد یعنی حلقه مصرف‌ رصد می‌شود. 

وی اظهار داشت: روز گذشته در مکاتبه‌ای با سازمان غذا و دارو اعلام شد که محوریت تنظیم بازار اقلام بهداشتی از قبیل مواد ضدعفونی‌‌کننده و ماسک با سازمان غذا و دارو باشد، ضمن اینکه تولید شوینده‌ها و محصولات بهداشتی مورد نیاز با هماهنگی‌ صورت گرفته با تولید‌کنندگان به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بیان داشت: سازمان حمایت در مکاتبه‌ای به سازمان غذا و دارو اعلام کرده که حتی کالاهای مشمول نظارت از طریق این سازمان، در سامانه جامع انبارها ثبت خواهد شد. براین اساس نظارت بر این کالاها در زنجیره توزیع صورت خواهد گرفت. 

وی گفت: تمامی کالاهایی که نظارت بر آنها در حوزه وزارت صنعت قرار می‌گیرد، مشمول اعلام موجودی در سامانه انبارها است و هر کالایی در هر انباری و در هر کجای ایران باید میزان موجودی آن بر روی سامانه جامع انبارها ثبت شود. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اظهار داشت: حضور بازرسان سازمان حمایت، اصناف، تعزیرات در سطح بازار و انبارها ملموس است و مردم می‌توانند از طریق تلفن 124 و همچنین سامانه آپ تخلفات را گزارش کنند. 

وی  در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا علیرغم تاکیدات مسئولان وزارت صمت مبنی بر تولید کافی مواد بهداشتی و شوینده، اما هنوز در بازار کمبود احساس می‌شود و مردم نمی‌توانند نیاز خود را تامین کنند، گفت: این روزها حاشیه بیشتر از متن به مردم غلبه کرده است و در شرایط فعلی خریدهای مازاد بر نیاز در حوزه اقلام بهداشتی صورت می‌گیرد، لذا به مردم توصیه می‌کنیم مازاد بر نیاز خریداری نکنند و خانه‌های خود را تبدیل به انبار نکنند، زیرا  کالا به وفور وجود دارد و ذخایر کالاهای اساسی پر است و دو برابر نیاز در داخل کشور کالا وجود دارد  و حساسیت مردم ممکن است بازار را ملتهب نشان دهد. 

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اظهار داشت: تولید مواد شوینده بصورت 3 شیفت در حال انجام است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. 

وی همچنین در رابطه با افزایش اخیر قیمت خودرو گفت: تابش درباره افزایش قیمت اخیر خودرو در حاشیه بازار، گفت: تولید 2 برابر شده و در واحدهای تولیدی هیچگونه افزایش قیمتی وجود ندارد. بنابراین اگر افزایش قیمتی در کف بازار رخ می‌دهد، مربوط به بحث‌های دیگر است.

تابش با اشاره به شبکه‌های مجازی و قیمت‌گذاری خودرو در این شبکه‌ها بیان داشت: تا زمانی که مطمئن شویم قیمت‌ها، تقاضا و مشتریان در این شبکه‌ها واقعی است، شبکه‌های مجازی مجاز به درج قیمت نخواهند بود، مگر اینکه این شبکه‌ها رجیستری شوند و مشخصات خود را در سامانه ثبت کرده و صحت سنجی شوند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات