۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۴۱۵۱۹

​معرفی نامزدهای جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»

​معرفی نامزدهای جایزه کتاب سال شعر «خبرنگاران»
نامزدهای چهاردهمین جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران» معرفی شدند.
به گززارش خبرگزاری رسا، نامزدهای چهاردهمین جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران» معرفی شدند.
بنا بر اعلام دبیرخانه این جایزه، کتاب‌های زیر به‌عنوان نامزدهای دریافت تندیس کتاب سال این دوره از جایزه شعر «خبرنگاران»، معرفی شدند:

«به رنگ دانوب»/ واهه آرمن / نشرچشمه
«پشیمانم کن» / عباس صفاری / نشرچشمه
«سه‌گانه خاورمیانه» / گروس عبدالملکیان / نشرچشمه
«و احتمال چاقوی ابراهیم» / سیدرضا ملکی / انتشارات مانیا هنر
«هفتاد کشیش یخی» / علی نجفی / روزنه

چهاردهمین دوره جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران، مانند سال‌های گذشته در 3 بخش «کتاب سال شعر»، «ویژه شاعران بدون کتاب» و «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری» برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه، آیین پایانی این دوره از جایزه که طبق روال هر ساله قرار بود در نیمه دوم اسفندماه برگزار شود، بنا به شرایط اجتماعی و ضرورت‌های احتیاطی در زمینه‌ شیوع بیماری کرونا،  ممکن است با تاخیر برگزار شود.

سال گذشته در سیزدهمین دوره این جایزه، در بخش کتاب سال، با داوری مهسا ملک‌مرزبان، علیرضا طبایی، مجید برزگر (فلیمساز)، حسن گوهرپور و علیرضا بهرامی، مجموعه شعر «باران با انگشت‌های لاغر و غمگین‌اش» از مهدی مظفری ساوجی به‌عنوان برگزیده انتخاب شد.

در بخش ویژه‌ شاعران بدون کتاب این جایزه، با داوری سعید اسلام‌زاده، عباس کریمی عباسی، هادی حسینی‌نژاد، مسعود شهریاری و علیرضا بهرامی، نیز سیده محبوبه بصری از بوشهر، رضا عظیمی از قم، نیلوفر شاطری از خوزستان و بیتا علی‌اکبری از خراسان، مقام‌های اول تا سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش تجلیل از پیشکسوتان، از «فرزانه خجندی»، شاعر اهل تاجیکستان، تجلیل شد.

امسال نیز در دوره چهاردهم، شاعرانی از شهر‌ها و استان‌های مختلفی، چون لرستان، خوزستان، زنجان، تهران و کابل، موفق شدند به‌عنوان نامزد بخش ویژه این معرفی شوند. /د ۱۰۱/ش
ارسال نظرات