۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۴۱۵۶۷
اعتراف دوباره به قدرت مقاومت فلسطینی

موشک‌های مقاومت تل‌آویو را پشت خاکریز آتش‌بس برد

موشک‌های مقاومت تل‌آویو را پشت خاکریز آتش‌بس برد
گروه‌های مقاومت غزه در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در ترور نیرو‌های فلسطینی، دوشنبه شب ده‌ها موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند، اقدامی که باعث ترس و هراس صهیونیست‌ها شد و ناگزیر مثل گذشته تن به آتش‌بس دادند.
به گزارش خبرگزاري رسا، وزیر جنگ صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این رژیم، به صورت ضمنی به ترس از غزه و قدرت جنبش حماس اذعان کرد و گفت که این جنبش از چنان توانی برخوردار است که هزاران موشک به سمت اسرائیل شلیک کند. یک ژنرال سابق هم پیشنهاد کرد تل‌آویو باید بازدارندگی در برابر غزه را مجدداً بازگرداند.

تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ترور فرماندهان مقاومت فلسطین، بار دیگر تنش‌ها بین دو طرف تشدید کرد. به گزارش خبرگزاری فلسطین الیوم، سخنگوی گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی دو شنبه شب از واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مواضع خود خبر داد. ابوحمزه، در توئیتر نوشت: «ما از پایان واکنش نظامی خود به دو جنایت خان‌یونس و دمشق خبر داده بودیم، اما دشمن متعهد نبود و مواضع و رزمندگان ما را بمباران کرد و ما در چارچوب بمباران در مقابل بمباران جواب دادیم. به دشمن می‌گوییم که ما را آزمایش نکند. ما معادله واکنش در مقابل واکنش را مستحکم خواهیم کرد و تهدیدات شما ما را نمی‌ترساند». وی افزود: «هرگونه اقدام مقاومتی در هر زمان و مکان و شرایطی اقدامی مشروع و مورد حمایت مردم و مقاومت است. ما افتخار می‌کنیم که جان خود را فدا کنیم تا ملت و امت ما با عزت و کرامت زندگی کند». اسماعیل السنداوی، نماینده جهاد اسلامی در سوریه نیز تأکید کرد که به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. السنداوی به روزنامه الوطن سوریه نیز گفت: «تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به ریف دمشق که به کشته شدن دو نفر از اعضای این جنبش منجر شد، برای فشار به سوریه است تا جهاد اسلامی را از خاک خود بیرون براند». هشدار گروه‌های مقاومت غزه به جنایات صهیونیست‌ها بعد از آن انجام شد که رژیم صهیونیستی یک شنبه شب دمشق و مناطقی از غزه را هدف حملات موشکی خود قرار داد که در نتیجه آن شماری از نیرو‌های مقاومت شهید و زخمی شدند. شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین روز دو شنبه در پاسخ به حمله نظامیان صهیونیست، شهرک‌های رژیم صهیونیستی در حومه غزه را هدف حمله راکتی قرار داد. منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که در حمله موشکی گروه‌های فلسطینی، ۱۲ راکت به شهرک سدیروت و دیگر شهرک‌های مجاور غزه شلیک شده است.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیروز تلفنی گفتگو کردند. به گزارش سایت فلسطین الآن، دو طرف در این تماس تلفنی بر موضع ثابت فلسطین در مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و پروژه اصلی این رژیم درباره از بین بردن مسئله فلسطین تبادل‌نظر کردند. بر این اساس، «مقامات جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین درباره آتش‌بس در غزه و توافق دو طرف بر ضرورت توقف تجاوزگری‌های اسرائیل علیه ملت فلسطین نیز گفتگو کردند». جهاد اسلامی و جنبش حماس بار‌ها هشدار داده‌اند که در صورت ادامه تجاوز‌های اسرائیل، در جنگ احتمالی آینده تل‌آویو را مورد هدف قرار خواهند داد. گروه‌های مقاومت غزه چند ماه پیش در واکنش به ترور یکی از فرماندهان خود به دست صهیونیست‌ها، بیش از ۷۰۰ راکت به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند که موجی از ترس و وحشت را در این منطقه به راه انداخت و بر اساس گفته مقامات تل‌آویو، بیش از یک میلیون نفر از ترس حملات مقاومت غزه، به پناهگاه‌ها پناه برده بودند.

وحشت تل‌آویو
در شرایطی که مقامات صهیونیستی مدعی هستند که برای جنگ با غزه آماده می‌شوند، اما قدرت موشکی گروه‌های مقاومت مانع بزرگی برای ورود تل‌آویو به جنگ با فلسطینی‌ها است. همین موضوع باعث شد که تل‌آویو دیروز به آتش‌بس با فلسطینیان تن دهد. به گزارش پایگاه فلسطین‌الیوم، منابع نزدیک به جنبش حماس دیروز گفتند که به یک توافق آتش‌بس دوجانبه دست یافته‌اند که از ساعت ۲۳:۳۰ دوشنبه شب اجرا شده است.

نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که خواستار مقابله جدی با فلسطنیی‌ها در غزه است، در اظهاراتی طعنه‌آمیز به بنی گانتس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش این رژیم که خواستار اشغال غزه شده، گفت: «جدی می‌گویی؟ از ما می‌خواهی که غزه را اشغال کنیم، درحالی که تو همان کسی هستی که از ایده اعزام سربازان به عمق دوکیلومتری حاشیه غزه از ترس می‌لرزیدی». به گزارش خبرگزاری شهاب، نفتالی بنت گفت: «تو همان کسی هستی که می‌گفت حماس بازداشته شده در حالی که این جنبش هزاران موشک به سوی ما روانه می‌کند.»

گابی اشکنازی، رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل هم اظهار داشت: «درحالی که درگیر‌ی‌ها ضد نوار غزه متوقف نشده، باید با قدرت بیشتر عمل کرد و به تهدیدات کلامی پایان دهیم، چرا که تنها راه‌حل مان برای بحران غزه این است که بازدارندگی خود را برگردانیم». اشکنازی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی معاریو تأکید کرد: «برای همه روشن است که حماس نمی‌خواهد پرتاب موشک‌ها را متوقف کند، همانطور که جهاد اسلامی معتقد است که هرکاری بخواهد انجام می‌دهد؛ بنابراین باید به دنبال مناطق دیگری که بازدارندگی خود را در آنجا تثبیت کرده‌ایم باشیم». این ژنرال اسرائیلی به تل‌آویو پیشنهاد کرد: «باید مشکل غزه را حل کرده و بازدارندگی خود را در غزه بازگردانیم؛ خلاصه بگویم که ما در جبهه جنوبی با غزه دچار نقص و کمبود هستیم». وی خاطرنشان کرد: «وضعیت کنونی در غزه ایجاب می‌کند که اسرائیل تمرکز خود را روی حملات تقویت کند، چرا که راه مناسب برای مقابله با سازمان‌های جهادی این است که باید اتفاقی را که در جبهه شمالی افتاد به خاطر بیاوریم.»

چندی پیش منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به قدرت موشکی حماس اعلام کردند که سامانه‌های موشکی جنبش حماس توانایی آن را دارند که مرکز اراضی اشغالی را نشانه بگیرند. روزنامه اسرائیل‌الیوم هم روز دو شنبه به نقل از برخی منابع اطلاعاتی در ارتش صهیونیستی نوشت: «حماس صد‌ها موشک در اختیار دارد که اگر اراده کند می‌تواند آن‌ها را به مرکز اسرائیل پرتاب کند». این منابع تصریح کردند: «حماس همچنان قدرت بسیار زیادی برای تحت کنترل درآوردن اوضاع در نوار غزه دارد و محبوبیتش در نزد فلسطینی‌های کرانه باختری بسیار زیاد است». اذعان صهیونیست‌ها به قدرت موشکی گروه‌های مقاومت در غزه درحالی است که این مسئله در سال‌های اخیر به کابوسی برای مقامات تل‌آویو تبدیل شده است. به‌رغم تلاش‌های اسرائیل برای خلع سلاح غزه، گروه‌های فلسطینی همچنان به تقویت قدرت موشکی خود ادامه می‌دهند و فلسطینی‌ها گفته‌اند که سلاح از مقاومت جدایی‌ناپذیر است و تنها راه نابودی اسرائیل، مقاومت مسلحانه است.

کشتن ۵۰ فلسطینی در ازای هر راکت
قدرت موشکی فلسطینی‌ها سبب شده برخی مقامات تندرو صهیونیستی خواستار کشتار گسترده فلسطینی‌ها شوند. رئیس یک حزب راستگرای اسرائیلی دو شنبه شب گذشته مدعی شد که باید در ازای شلیک یک موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی ۵۰ فلسطینی را کشت. به گزارش سایت ارم‌نیوز، ایتمار بن جافیر، رئیس حزب راستگرای عوتسما یهودیت در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «دولت اسرائیل باید به ارتش آزادی عمل بدهد تا در ازای شلیک هر موشک از غزه ۵۰ تروریست کشته شوند». ایتمار بن جافیر افزوده است: «مردم جنوب در ترس و وحشت زندگی می‌کنند، آن‌ها شهروندان درجه ۲ هستند که زندگی‌شان را هر لحظه بعد از یک شوک دوباره از سرمی‌گیرند». بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عصر دو شنبه پیش از آتش‌بس با مقاومت تصمیم به ادامه حملات به غزه گرفت، اما پس از حملات راکتی جهاد اسلامی به اراضی اشغالی، روز سه شنبه آتش‌بس بین غزه و اسرائیل برقرار شد. صهیونیست‌ها همواره به تشدید تنش‌ها در غزه دامن می‌زنند و پس از چند روز درگیری، ناگزیر به آتش‌بس با مقاومت تن می‌دهند./1360/
ارسال نظرات