۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۴۱۷۰۵

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۸ اسفندماه ۹۸| قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه

مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه ۸ اسفندماه ۹۸| قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه
بازار طلای و سکه در حالی امروز شاهد کاهش قیمت‌ها هستند که بازار ارز روز پرنوسانی را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مهمترین اخبار اقتصادی پنجشنبه 8 اسفند ماه  ۹۸ به شرح ذیل است:

 

قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۱۳۹۸/۱۲/۰۸| سقوط شدید قیمت طلا و سکه

بازار طلای و سکه در حالی امروز شاهد کاهش قیمت‌ها هستند که بازار ارز روز پرنوسانی را تجربه کرد.

قیمت طلا، سکه و دلار امروز هشتم اسفند 98

آخرین نرخ اونس طلا

امروز هر اونس طلا خلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، هر اونس طلا که روز قبل تا ۱,۶۴۹ (یک هزار و ششصد و چهل و نه ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ مصادف با ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ - با کاهش ۰.۰۹ درصدی به ۱,۶۴۷ (یک هزار و ششصد و چهل و هفت ) دلار رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۶۴۷ -۰.۱ امروز
۱,۶۴۹ ۴ ۰.۲۵ روز قبل
۱,۶۴۴ -۲۷ -۱.۶۶ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

امروز قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۶۱۹,۴۰۰ (ششصد و نوزده هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۹ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۶۱۹,۴۰۰ -۵,۶۰۰ -۰.۹۱ امروز
۶۲۵,۰۰۰ -۳,۹۰۰ -۰.۶۳ روز قبل
۶۲۸,۹۰۰ ۳۰۰ ۰.۰۴ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

آخرین نرخ گرم طلا ۲۴ عیار

هر گرم طلا ۲۴ عیار امروز با کاهش ۰.۸۹ درصدی، از ۸۳۳,۳۰۰ (هشتصد و سی و سه هزار و سیصد ) تومان به ۸۲۵,۹۰۰ (هشتصد و بیست و پنج هزار و نهصد ) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۲۴ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۸۲۵,۹۰۰ -۷,۴۰۰ -۰.۹ امروز
۸۳۳,۳۰۰ -۵,۲۰۰ -۰.۶۳ روز قبل
۸۳۸,۵۰۰ ۳۰۰ ۰.۰۳ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

قیمت مثقال طلا ۱۸ عیار امروز

در بازار امروز هر مثقال طلا ۱۸ عیار نسبت به روز قبل ، با ۲۲۰۰۰ تومان کاهش، ۲,۶۸۳,۰۰۰ (دو میلیون و ششصد و هشتاد و سه هزار) تومان نرخ گذاری شد.

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر مثقال طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲,۶۸۳,۰۰۰ -۲۲,۰۰۰ -۰.۸۲ امروز
۲,۷۰۵,۰۰۰ -۱۷,۰۰۰ -۰.۶۳ روز قبل
۲,۷۲۲,۰۰۰ -۱,۰۰۰ -۰.۰۴ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

آخرین نرخ دلار در صرافی

امروز دلار مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار که روز قبل تا ۱۵,۵۹۱ (پانزده هزار و پانصد و نود و یک ) تومان رسیده بود، امروز - پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ مصادف با ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ - با رشد ۰.۶۳ درصدی به ۱۵,۶۹۱ (پانزده هزار و ششصد و نود و یک) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۵,۶۹۱ ۱۰۰ ۰.۶۳ امروز
۱۵,۵۹۱ ۷۹۰ ۵.۰۶ روز قبل
۱۴,۸۰۱ ۱۰۲ ۰.۶۸ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

قیمت دلار در بازار تهران امروز

قیمت دلار در بازار امروز تهران، به 15,750 (پانزده هزار و هفتصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش 0.95 درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو

یورو، امروز به ۱۶,۹۴۹ (شانزده هزار و نهصد و چهل و نه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر یورو
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۶,۹۴۹ ۴۰ ۰.۲۳ امروز
۱۶,۹۰۹ ۱,۰۰۷ ۵.۹۵ روز قبل
۱۵,۹۰۲ ۹۹ ۰.۶۲ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۰.۰۸ درصدی، از ۲۰,۲۷۳ (بیست هزار و دویست و هفتاد و سه ) تومان به ۲۰,۲۹۱ (بیست هزار و دویست و نود و یک ) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر پوند
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۰,۲۹۱ ۱۸ ۰.۰۸ امروز
۲۰,۲۷۳ -۱۴۹ -۰.۷۴ روز قبل
۲۰,۴۲۲ ۱۷۵ ۰.۸۵ ۲ روز پیش
به محض تغییر قیمت جداول بروزرسانی می شوند

 

قیمت سایر ارزها امروز

در بازار امروز لاری گرجستان ۵,۶۱۱ (پنج هزار و ششصد و یازده ) تومان، درهم امارات ۴,۳۱۱ (چهار هزار و سیصد و یازده ) تومان، لیر ترکیه ۲,۵۵۵ (دو هزار و پانصد و پنجاه و پنج ) تومان، دلار کانادا ۱۱,۸۳۳ (یازده هزار و هشتصد و سی و سه ) تومان، دلار استرالیا ۱۰,۳۶۷ (ده هزار و سیصد و شصت و هفت ) تومان، فرانک سوئیس ۱۶,۳۹۹ (شانزده هزار و سیصد و نود و نه ) تومان، درام ارمنستان ۳۳ (سی و سه ) تومان، روبل روسیه ۲۴۹ (دویست و چهل و نه ) تومان و بات تایلند ۵۱۱ (پانصد و یازده ) تومان نرخ گذاری شدند.

 

کاهش قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت 67 سنت کاهش یافت و بشکه‌ای 52 دلار و 76 سنت معامله شد. 

خبرگزاری رویترز نوشت؛ افت قیمت نفت امروز برای پنجمین روز متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق می‌افتد که قیمت نفت را امروز به کمترین میزان از ژانویه 2019 تاکنون رسانده است. کاهش قیمت نفت با خبرهایی مبنی بر اینکه شیوع ویروس کرونا در خارج از کشور چین هم افزایش قابل توجهی یافته، شدت گرفت.

 

امروز قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش داشت و 65 سنت در هر بشکه افت کرد و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 48 دلار و 8 سنت معامله شد. 

روز گذشته اعلام شد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از کشور چین هم رشد چشمگیری داشته، به طوری که برخی از این کشورها برای اولین بار اتفاق می‌افتد. ایتالیا و ایران از کشورهایی بود که کرونا در آنها تعدادی را مبتلا کرده و به سرعت در حال توسعه است. 

روز گذشته دونالد ترامپ نیز اطمینان داد که خسارت ویروس کرونا برای مردم این کشور زیاد نخواهد بود. اگرچه ترامپ خواسته با این حرف قوت قلبی برای مردم آمریکا بدهد، اما بیشتر از نگرانی و شیوع این بیماری در آمریکا حکایت دارد. 

بازارهای بورس آسیا هم به توسعه این ویروس واکنش نشان دادند و بسیار احتمال دارد که ترس سرمایه‌گذاران از توسعه ویروس کرونا به اقتصاد جهانی ضربه خواهد زد. 

کاژاهیکو سایتو تحلیلگر ارشد در فوجی‌تومی گفت: «نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیاری را وادار کرد تا نفت را در بازار عرضه کنند».

سایتو اضافه کرد: در صورتی که شیوع ویروس کرونا در آمریکا بدتر از این باشد، احتمال دارد قیمت نفت کاهش بیشتری یابد. به ویژه قیمت بنزین کاهش بیشتری خواهد داشت. 

سایتو گفت: دولت آمریکا هفته گذشته از کاهش تولید بنزین خبر داد، اما قیمت بنزین بیشتر تحت تأثیر کاهش تقاضا در این کشور کاهش یافته است. 

 

اعمال افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان قراردادی بعد از صدور یک بخشنامه

در آخرین روز بهمن ماه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  مجوز افزایش 50 درصدی امتیازات فصل 10 قانون مدیریت خدمات کشوری را در قالب یک بخشنامه به تمام دستگاههای اجرایی صادر کرد.

اخبار حقوق و دستمزد ,

براساس این بخشنامه، همه دستگاهها و سازمانهای دولتی مجوز افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را دریافت کرده‌اند. پیگیریها از سازمان برنامه و بودجه نشان می‌دهد، با ابلاغ این بخشنامه در فیش و احکام حقوقی کارکنان رسمی ادارات دولتی افزایش حقوق همتراز با اعمال افزایش 50 درصدی امتیازات فصل ده قانون مدیریت خدمات کشوری لحاظ خواهد شد.

نکته جالب توجه اینکه با توجه به بند آخر بخشنامه رئیس سازمان برنامه و بودجه افزایش حقوق کارمندان قراردادی دستگاهها باید بر اساس یک دستورالعمل مشترک که با همکاری سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی تدوین خواهد شد، اعمال شود.

در واقع این افزایش حقوق برای کارمندان رسمی بلافاصله بعد از ابلاغیه نوبخت در فیشهای حقوقی اسفند ماه نمود خواهد داشت اما افزایش حقوق کارمندان قراردادی و غیر رسمی دولت منتظر و معطل ابلاغ دستور العمل مشترک دو سازمان برنامه و اداری و استخدامی خواهد بود.

 

افزایش معاملات قیمت مسکن را تحت تاثیر قرار داد

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که این روزها شاهد افزایش قیمت مسکن و میزان معاملات هستیم آیا اتفاق خاصی در بازار مسکن در حال رخ دادن است، گفت: پیش‌بینی‌ بنده از قبل هم این بود که در نیمه دوم زمستان بازار مسکن دستخوش تحولات شود.

وی افزود: همه ساله با نزدیک شدن به پایان سال متقاضیان واقعی خرید مسکن و خریدارانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند تلاش می‌کنند که به تورم سال آینده برخورد نکنند به همین منظور در تدارک خرید مسکن در ماه‌های پایانی سال برمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام متقاضیان خرید مسکن برای در امان ماندن از رشد قیمت حتی در حدّ نرخ تورم است، گفت: وقتی این تفکر وجود دارد و تجربه هم نشان داده که بازار مسکن به این موضوع عادت کرده می‌بینیم که میزان مراجعات و معاملات افزایش می یابد و به تبع آن قیمت مسکن رشد می‌کند.

محتشم با تأکید بر اینکه رشد قیمت مسکن این روزها چندان محسوس نیست، افزود: به هر حال این روزها اکثر مردم به دلیل رشد نرخ ارز به دنبال این هستند که ارزش سرمایه‌های خود را حفظ کنند، به همین دلیل خرید مسکن را بهترین گزینه برای این منظور می‌دانند.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران در پاسخ به این سوال که آیا رشد نرخ ارز می‌تواند با توجه به کاهش قدرت خرید مسکن قیمت را در بازار مسکن افزایش دهد اظهار داشت: ترس و واهمه از کاهش ارزش پول ملی باعث شده تا بخش کوچکی از سرمایه‌ها به همت بخش مسکن کوچ کند، پس وقتی تقاضا در بازار مسکن افزایش می‌یابد قیمت‌ها نیز ناگزیر از سوی مالکان رشد می‌کند.

رئیس سابق انجمن انبوه سازان تصریح کرد: هنوز قیمت مسکن خود را با افزایش نرخ ارز تطبیق نداده است و اگر نرخ دلار که از 13 هزار تومان به کمتر از 16 هزار تومان رسیده در این حدّ پایدار بماند آن وقت قیمت مسکن نیز خود را با این افزایش نرخ ارز تطبیق خواهد داد.

به گفته وی، نوسانات نرخ دلار هنوز ادامه دارد و باید دید که در چه نرخی خود را ثابت و پایدار خواهد دید، بنابراین قطعا اگر در نرخ بالا خود را ثابت کند قیمت مسکن هم به مرور خود را با این افزایش تطبیق خواهد داد.

به گزارش خبرنگار فارس، بانک مرکزی دو روز پیش گزارش داد که متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در بهمن ماه امسال ۱۴۴ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۴.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

به طور کلی طی ۱۱ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ ارزش معاملات واحدهای مسکونی در تهران ۸۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۶.۴ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۷  نشان می‌دهد. هم‌چنین متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی شهر تهران در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۱۳ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بوده که نسبت به ۱۱ ماهه نخست سال  گذشته ۶۴ درصد افزایش داشته است. تعداد  معاملات نیز  در ۱۱ ماهه ابتدایی امسال ۵۴ هزار و ۹۱۰ فقره بوده که از کاهش ۱۳.۵ درصدی نسبت به ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷ حکایت دارد.

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات