۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۴۱۷۴۸
امام جمعه ارومیه خطاب به منتخبان آذربایجان غربی در مجلس یازدهم:

نمایندگی مجلس را فرصتی برای خدمت به مردم بدانید

نمایندگی مجلس را فرصتی برای خدمت به مردم بدانید
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید با توجه به گستردگی مسؤولیت نمایندگی مجلس حتما از مشاوران زبده، با تقوا و دلسوز بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی درنخستین دیدار منتخبان مردم آذربایجان غربی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از ظرفیت تریبون‌های عمومی برای تقویت اتحاد و همدلی نمایندگان مجلس استفاده کرده و تذکرات و گلایه‌های خود را در صورت تحقق نیافتن همگرایی میان نمایندگان به صورت صریح بیان خواهم کرد.

وی خاطر نشان کرد: وحدت، برادری و صمیمیت اساس کار است و استان ما باید نماد وحدت و همگرایی در کشور باشدچراکه از اساسی‌ترین موانع توسعه و پیشرفت استان، تفرق و نبود وحدت در میان نمایندگان استان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: متأسفانه در دوره‌های قبل اجماع نمایندگان صورت نگرفت و باعث عدم توسعه در استان شد اما این جلسه طلیعه خوبی برای پیشرفت استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: مطالبات و مشکلات استان را به صورت جمعی پیگیر باشید.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قریشی با بیان ضرورت برگزاری جلسات مشترک استانی افزود: به پیشنهاد شورای اسلامی شهر ارومیه برای جلسات مشترک محل مناسبی به عنوان مجمع نمایندگان استان در نظر گرفته خواهد شد. همچنین برگزاری جلسات به صورت فصلی و با حضور تمامی نمایندگان بسیار ضروری است.

وی با بیان مطالبات در حوزه مسائل استانی تأکید کرد: موضوعات اقتصادی و توسعه استان در جلسات مجمع مطرح شده و پیگیری مستمر صورت بگیرد و از تجربیات، ایده‌ها و دانش اندیشمندان، نخبگان و مشاوران دانشگاهی در استان به خوبی استفاده کنید.

امام جمعه ارومیه عنوان کرد: با توجه به گستردگی مسئولیت نمایندگی مجلس حتما از مشاوران زبده، با تقوا و دلسوز بهره‌مند شوید.

وی با اشاره به توصیه‌های رفتاری به نمایندگان اظهار داشت: به نقل قول‌ها نسبت به یکدیگر اهمیت ندهید. برادری و الفت را در میان خود حاکم کنید و اجازه بروز کدورت‌ها و دشمنی‌ها را در جمع خود راه ندهید. همچنین اصلاح قانون انتخابات را که مطالبه و دغدغه همه مردم و خودتان است را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید.

مدرس دانشگاه ارومیه با بیان توصیه‌های اخلاقی افزود: به عنوان خود وابسته نشوید و نمایندگی مجلس را فرصتی برای خدمت به مردم بدانید. سبک زندگی در دنیا بر اساس صعود و افول است و پیروز این میدان کسی است که با خدمت به مردم سعادت خود را در روز قیامت تضمین کند.

وی بیان کرد: دنیا تنها مسیر برای سعادت اخروی است و شما به عنوان نمایندگان مجلس از این فرصت برای انجام عمل صالح و سعادتمندی در محضر الهی به خوبی استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: رأی مردم را در راستای پیروی از منویات رهبری و در حمایت از نظام اسلامی بدانید و آن را معیار مقبولیت خود و تبعیت از هوای نفس ندانید. همچنین برای موفقیت در انجام مسئولیت خود ارتباط وثیق با خداوند داشته باشید و در کارهای خود صادقانه و با اخلاص عمل کنید.

اولویت نمایندگان توجه محرومیت زدایی استان باشد

در این دیدار همچنین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی علی رغم تمامی شرایط موجود امن‌ترین استان کشور است.

سردار حبیب شهسواری در دیدار منتخبان مردم آذربایجان غربی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اظهار داشت: نمایندگان استان شرایط خاص جغرافیایی و هم مرزی را در تصمیمات خود مد نظر داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی علی رغم تمامی شرایط موجود امن‌ترین استان کشور است و حضور قومیت های مختلف در استان یک فرصت طلایی برای پیشرفت است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی گفت: اولویت نمایندگان باید پرداختن به محرومیت زدایی در استان باشد. نمایندگان و مسئولان مراقب اطرافیان خود باشند.

وی یادآور شد: محور استراتژیک و اصولی در آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه است و همه باید بر اساس خط مشی اولویت‌های موجود قدم برداشته و حرکت کنیم.

شهسواری با بیان اینکه پیام این جلسه وحدت و همدلی و هم صدایی حول محور ولایت است افزود: سپاه پاسداران خانه مردم و نمایندگان است و ما در کنار همه نمایندگان منتخب استان هستیم.

همگرایی نمایندگان استان باعث پیشرفت می‌شود

در ادامه این دیدار حجت الاسلام سید سلمان ذاکر منتخب مردم ارومیه در یازدهمین دوره مجلس همگرایی نمایندگان استان باعث پیشرفت استان خواهد شد گفت:بیانات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری باید اصل مطالبات نمایندگان مجلس قرار گیرد.

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه استکبار ستیزی باید باور نمایندگان مجلس باشد، خاطر نشان کرد: بیانات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری باید اصل مطالبات نمایندگان مجلس قرار گیرد.

وی تاکید کرد: سند راهبردی توسعه استان حول محور نماینده ولی فقیه، سازمان‌ها و ادارات می‌تواند باعث پیشرفت استان شود.

حجت الاسلام ذاکر افزود: از حواشی بپرهیزیم و متفق‌القول پیگیر مطالبات و مشکلات مردم باشیم. نیروهای ناکارآمد باید از بدنه اجرایی کشور جدا شوند تا مسیر پیشرفت تسریع پیدا کند.

وی تصریح کرد: وحدت نمایندگان استان باعث جذب بودجه‌های کافی برای پیشرفت استان خواهد شد.

مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید اولویت کار نمایندگان باشد

دیگر نمایندگان آذربایجان غربی نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه بر اولویت قرار گرفتن مطالعه با دقت و ارائه راهکارهای عملیاتی بیانیه گام دوم در پیشرفت کشور تأکید کردند.

علی همتی، نماینده منتخب مردم تکاب و شاهین دژ در دیدار منتخبین مردم آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: اولویت نخست نمایندگان عدالت، اتحاد و خدمتگذاری به مردم باید باشد.

وی خاطر نشان کرد: تعامل سازنده با مسئولان اولویت کاری نمایندگان خواهد بود و مشکلات اجرایی نباید به پای نظام نوشته شود.

همچنین محمد علی پور نماینده منتخب مردم ماکو شوط و چالدران در این دیدار بیان کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید اولویت کار ما باشد. مبارزه با فساد و رانت خواری و تأکید بر پاکدستی مهم‌ترین اولویت در رفتار و عمل ما باید باشد.

وی عنوان کرد: استان نیاز به وحدت و همدلی دارد و محوریت نماینده ولی فقیه در استان می‌تواند باعث تحقق این موضوع شود.

علی پور گفت: نمایندگان مجلس نیاز به حمایت دارند و پشتیبانی مسئولان استانی می‌تواند انگیزه بخش برای مطالبه‌گری نمایندگان باشد.

توسعه زیرساخت‌های آذربایجان غربی با همگرایی نمایندگان

علی زنجانی، نماینده منتخب مردم نقده و اشنویه نیز در این دیدار اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های استان با همگرایی و اتحاد نمایندگان مطالبه‌گر قابل حل است.

وی افزود: باید از ظرفیت مسئولین استانی برای پیشرفت استان بهره بگیریم. نمایندگان نیاز به همراهی و کمک مسئولان استانی در پیگیری مطالبات مردم دارند.

اتحاد باید در حرف و عمل نمایندگان نمایان شود

روح الله حضرت پور نماینده منتخب مردم ارومیه نیز در این دیدار گفت: اتحاد و یکپارچگی هم در عمل و هم در حرف باید نمایان شود.

وی یادآور شد: حضور نماینده اقلیت‌های دینی برای افزایش تاثیر گذاری مجمع نمایندگان در استان مد نظر باشد.

مطالعه با دقت و ارائه راهکارهای عملیاتی بیانیه گام دوم در اولویت کار نمایندگان مجلس قرار گیرد

همچنین عادل نجف زاده، نماینده منتخب مردم خوی و چایپاره در این دیدار بیان داشت: نمایندگان استان آذربایجان غربی طلایه دار اصلاح قانون انتخابات در مجلس یازدهم باشند. عدم نیروسازی یکی از مهم‌ترین عوامل عقب ماندگی و عدم وجود مدیران کارآمد در استان است.

وی خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید محور مطالبات و عملکرد نمایندگان استان در خانه ملت قرار بگیرد. مطالعه با دقت و ارائه راهکارهای عملیاتی بیانیه گام دوم باید در اولویت کار ما باشد.

نجف زاده ابراز داشت: با تلاش نمایندگان استان و حمایت مسئولین استانی باید حق‌السهم استان از بودجه‌های مالی افزایش پیدا کند. می‌توان با تقویت اقتصاد مرزی وضعیت معیشت و رشد اقتصادی استان را بهبود بخشید.

نگاه ملی و استانی اولویت کار نمایندگان مجلس باشد

نماینده منتخب مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس یازدهم گفت: نگاه ملی و استانی باید اولویت کار نمایندگان مجلس یازدهم در آذربایجان غربی باشد.

انورحبیب زاده ،نماینده منتخب مردم بوکان در این دیدار اظهار داشت: انتخابات پایه نظام و مایه استقرار و تثبیت حاکمیت است. زیر ساخت‌های شهرستان‌های استان به‌ویژه بوکان نیاز به توجه ویژه نمایندگان و مسئولان دارد.

وی خاطر نشان کرد: راه‌های مواصلاتی بوکان و استان به عنوان بزرگراه کربلا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حبیب زاده افزود: ظرفیت صدا و سیمای استانی به طور مساوی در اختیار نمایندگان استان برای بیان مشکلات و اقدامات انجام گرفته قرار گیرد.

همچنین مهدی عیسی زاده نماینده منتخب مردم میاندوآب در این دیدار افزود: از نماینده ولی فقیه در استان و دفتر ایشان به خاطر برگزاری این جلسه قدردانیم و امیدواریم این جلسه مایه خیر و برکت و قدم‌ مهم برای توسعه و پیشرفت استان باشد.

کمال حسین پور، نماینده منتخب مردم سردشت و پیرانشهر نیز تأکید کرد: اتحاد و همدلی در میان مسئولین و نمایندگان ضرورت دارد.

وی بیان کرد: نگاه ملی و استانی باید اولویت کار نمایندگان مجلس یازدهم در استان باشد.

حسین پور گفت: همه در خط ولایت هستیم و بیانات مقام معظم رهبری در کشور و نماینده ایشان در استان محور فعالیت و مطالبه‌های ما خواهد بود.

یعقوب رضازاده، نماینده منتخب مردم سلماس نیز عنوان کرد: دلایل عدم احراز صلاحیت درصد بالایی از نمایندگان فعلی مجلس باید مد نظر همه ما باشد.

وی خاطر نشان کرد: ولایت پذیری را در حرف و عمل باید اثبات کنیم و به گونه‌ای نباشد که بعد از چهار سال عملکرد ما ولایت پذیری ما را زیر سوال ببرد.

رضازاده گفت: نمایندگان متخلف نباید مصونیتی برای خود قائل باشند و باید همه بدانیم که در مقابل قانون یکسان هستیم.

وی یادآور شد: از ظرفیت رودخانه‌های مرزی برای توسعه کشاورزی در منطقه باید بهره برد./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات