۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۴۱۷۵۳

قزوین | اعتکاف رمضان جایگزین اعتکاف ماه رجب می‌شود

قزوین | اعتکاف رمضان جایگزین اعتکاف ماه رجب می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: به خاطر جلوگیری از خطر شیوع ویروس کرونا امسال مراسم اعتکاف به جای ماه رجب در ماه رمضان برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ علی نعمت‌الهی در اظهار داشت: با توجه به اهمیت جان و سلامتی انسان‌ها در دین مبین اسلام و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بین هم‌استانی‌ها، مراسم معنوی اعتکاف را امسال استثنائاً به جای ماه رجب در ماه رمضان برگزار می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به تهیه دستورالعملی برای مساجد و هیئات مذهبی برای مقابله با شیوع و انتشار ویروس کرونا، گفت: در این دستور العمل از مسئولین مساجد و هیئت‌های مذهبی خواسته شده که از برگزاری تجمع‌ّهای غیرضروری خودداری کرده و همه توصیه‌های بهداشتی را در مساجد و هیئات اجرا کنند.

حجت‌الاسلام‌ نعمت‌الهی با تاکید بر لزوم همکاری و همیاری مردم با مسئولان بهداشتی، افزود: همان‌طور که در دین ما نظافت جزئی از ایمان پنداشته شده، مردم ما هم باید همه توصیه‌های بهداشتی مانند ماسک زدن، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و خودداری از حضور در اماکن عمومی و پرجمعیت را جدی بگیرند، تا بتوانیم از این بحران با سلامت عبور کنیم.

وی ادامه داد: اگر بهداشت را رعایت کنیم، این ویروس به زودی از بین خواهد رفت./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات