۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۴۱۷۶۲

تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر رعایت بهداشت در برابر کرونا

تاکید نماینده آیت الله سیستانی بر رعایت بهداشت در برابر کرونا
نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار رعایت بهداشت و لزوم مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا برگزار شد، گفت: هر فردی نسبت به سلامت خود و افراد دیگری که در اطرافش قرار دارد، مسؤول است.

وی افزود: هر انسانی با توجه به اصول و فرهنگ سلامت و بهداشتی باید مراقب خود باشد و شیوه زندگی را بر اساس برنامه های صحیح بهداشتی و درمانی پایه ریزی کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: مفاهیم و اصول بهداشت و سلامت را باید از افراد متخصص و به دور از توهمات و سنن منسوخ فرا گرفت تا بتوان با ویروس کرونا مقابله کرد. مردم باید از آموزه های علمی بهداشتی و درمانی پیروی کنند و توجه به مسائلی که هیچ گونه اساس و پایه علمی ندارد، به شدت بر حذر باشند.

وی خواستار فراگیری آموزش های لازم نسبت به بیماری ها برای خانواده ها، دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان ادارات شد و تصریح کرد که همه افراد در مدارس، دانشگاه ها، مراکز و ادارات دولتی باید سطح سواد خود را نسبت به بیماری ها و راه های جلوگیری از ابتلا به آن ها را فرا بگیرند.

حجت الاسلام کربلایی افزود: شهروندان باید توصیه های بیماری را جدی بگیرند و از کرونا نترسند اما با توجه به اینکه این بیماری در کشورهای پیشرفته و حتی همسایه شیوع پیدا کرده است، باید از ویروس کرونا بر حذر بود.

گفتنی است که اکنون در مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ۸۸ هزار و ۷۳۱ نفر است که از این شمار ۷۸ هزار و ۸۲۴ نفر اتباع چینی هستند.

همچنین شمار جان باختگان در جهان  ۲ هزار و ۸۶۷ اعلام شده که از این میان ۲ هزار و ۷۸۸ نفر در چین هستند. 

گزارش‌های رسمی حکایت از این دارد که از مجموع مبتلایان به این ویروس ۳۶ هزار و ۴۳۶ نفر تاکنون درمان شده‌اند.

ارسال نظرات