۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۴۱۷۷۰
امام جمعه فارسان مطرح کرد؛

لزوم جدی گرفتن جنگ رسانه‌ای| دشمن روان مردم را هدف گرفته است

لزوم جدی گرفتن جنگ رسانه‌ای| دشمن روان مردم را هدف گرفته است
امام جمعه فارسان گفت: دشمن با هدف خدشه در "سلامت" به امنیت عمومی و اجتماعی حمله کرده است که باید جنگ رسانه‌ای و مجازی را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن ملکپور در خطبه‌های نماز جمعه فارسان با اشاره به حماسه مردم در دوم اسفندماه و ضمن تشکر از عوامل برگزاری انتخابات، گفت: منتخب مردم هم بداند که مسؤولیت سنگینی برایش رقم خورده، گذشته از پاسخ‌گویی به درگاه الهی نسبت به انجام وظایف مُحَوله باید جوابگوی مُوَکلین خود هم باشد.

منتخبین مردم از این 100 روز باقی‌مانده تا آغاز دوره جدید نهایت استفاده را ببرند

امام جمعه فارسان با بیان اینکه مردم، پیروز انتخابات دوم اسفند بودند، افزود: رصد مواضع عناصر جبهه استکبار و عوامل داخلی آنان در این ده ماه، به روشنی گواه این ادعاست به طوری که سفیر انگلیس در تهران در اوایل مهرماه گفته بود که باید تمام برنامه‏‌های خود را برای جلوگیری از راهیابی نمایندگان انقلابی به مجلس، متمرکز کنیم و این اهمیت مجلس را نشان می‌دهد.

وی به نمایندگان منتخب استان توصیه کرد: تا آغاز رسمی مسؤولیت خود در خانه ملت حدود ۱۰۰ روز فرصت دارد تا با مطالعه دقیق درباره وظایف نمایندگی و فرصت‌ها و تهدیدهای منطقه با همفکری نمایندگان سابق و کاندیداهای رقیب از تجربیات و ایده‌ها و برنامه‌های آنان استفاده کنید تا با دست پر و یک شروع قوی مجلس یازدهم را کلید بزنید.

جنگ رسانه‌ای دشمن در حوزه بهداشت را جدی بگیریم

حجت الاسلام ملکپور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور توضیح داد: امیدبخشی و آگاهی دهی به مردم جزو مهم‌ترین کارهای در دست اقدام باشد؛ القاء ترس عمومی با بزرگ نمایی غیرعادی، التهاب آفرینی و شایعه سازی دشمن، موجب نوعی اضطراب بین مردم شده است.

امام جمعه فارسان با اشاره به اینکه دشمن جنگ شناختی خود را بر بستر مدیریت افکار عمومی پیش می‌برد، تشریح کرد: دشمن، زمانی با خدشه و التهاب در معیشت، "امنیت" را هدف قرار داد و اکنون با هدف  خدشه در "سلامت" به امنیت عمومی و اجتماعی و روان مردم، حمله کرده است، جنگ رسانه‌ای و مجازی را جدی بگیریم.

ایران جزو برترین کشورهای جهان در مقابله با بیماری‌های مسری است

آماری که از سوی سازمان‌های بین‌المللی منتشر شده، نشان می‌دهد که ایران جزء کشورهای اول منطقه و جهان در مقابله با انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های واگیردار است به طوریکه در پاییز گذشته مرگبارترین آنفلوانزا در جهان اتفاق افتاد و کشوری مانند آمریکا را با تلفات ۱۶۰ هزار نفری گرفتار کرد درحالی که ایران با قدرت تمام توانست برآن غلبه کند و تلفات ما به کمتر از ۱۳۰ نفر رسید.

حجت الاسلام ملکپور افزود: در ابتدای سال ۹۸ پس از سیل سنگین که یازده استان کشور را درگیر کرد در دوره پس از سیل و با رسیدن فصل گرما،که زمان اوج بیماری‌های واگیردار و مُسری بود، با تمهیدات انجام شده، حتی یک نفر فوتی هم نداشتیم؛ بنابراین اکنون نیز می‌توانیم سیر صعودی آن را در شهرهای کانونی کم کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
#کرونا_را_شکست_می_دهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
روایت جهاد سلامتی از زبان روحانی پرستار جهادی در بیمارستان های قم

دکتر توضیح داد که اینجا سه منطقه داریم . سیاه که مربوط به کسانی است که تست کرونایشان مثبت شده. مدل لباسی که باید بپوشید مثل آدم فضاییهاست . یک منطقه قرمز که مشکوکها آنجا هستند . شما آنجا میرید. آنجا هم قرنطینه است شما مثل همراه بیمارها خواهید بود چون خانواده شان اجازه ندارند بیایند داخل.

لباس سبز رنگی پوشیدم. دستکش و کلاه و ماسک و غیره. گفتند حاج آقا عمامه را هم باید در آوری.
وارد بخش شدم. یکی گفت حاجی این لباس آبی را بپوش بهتره. پوشیدم. حالا همرنگ همه شده بودم هم بیماران و هم پرستارها....

اکثرا پیرمرد ها و پیرزن ها بودند . مرا یاد پدر بزرگ و مادر بزرگم میانداختند که دیگر نیستند و دلم خیلی هوایشان را کرده. اینها شبیه آنها هستند لبخندشان و صدای خس خس نفسشان. یکی گفت پسرم پرتقال را پوست میکنی؟ گفتم چشم پر پر کردم یک پر را خورد گفت خودت هم بخور عزیزم گفتم پدر جان میل به چیزی ندارم. لبخندی زد. مهربان و آرام

دیگری گفت قرصهایم را میدهی؟ پرستار گذاشته بود جلویش که بخورد. اجازه گرفتم و بهش دادم آمد بردارد بغض کرد گفت توان برداشتن قرصهایم را هم ندارم. کف دستش گذاشتم و آب به او دادم. خورد و گفت سلام بر حسین...

یکی را گفتند مرخص است گفتند زنگ بزن به پسرش، زنگ زدم پسرش گفت ببخشید میترسم کرونا بگیرم لطفا به برادرم زنگ بزنید. زنگ زدم برادرش گفت شما همراه بیمارید گفتم بله، ناراحت شد گفت پس چرا نگذاشتند من پیش بابام باشم، گفتم نه من همراه همه هستم....
پرستارها مرا یاد خاله هام میانداختند خیلی مهربان، خیلی پر روحیه اهل مدارا با مریض ها...

من یک روحانی ام کنار خیلی از روحانیون دیگر. روحانیونی که کار میکنند با اخلاص و بی سر و صدا. این روحانی ها جدیدند دیشب ندیده بودمشان. امروز دو تا روحانی هم آمده بودند دم در بیمارستان به نگهبان میگفتند کاری از ما بر میآید، او هم انگار برایش عادی بود میگفت صبر کنید تماس بگیرم.
چقدر اینجا خوب است چقدر برایم پر عبرت است....
0
0