۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۴۱۸۷۸

هواشناسی| آغاز بارش برف و باران در ۲۱ استان از امروز

هواشناسی| آغاز بارش برف و باران در ۲۱ استان از امروز
سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش برف و باران در ۲۱ استان کشور طی امروز نسبت به کولاک برف و آبگرفتگی معابر هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش برف و باران و و زش باد در این مناطق آغاز می‌شود.

فردا یکشنبه 11 اسفند در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران، وزش باد و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف و وزش باد پیش بینی شده است.

روز دوشنبه بارش‌ها در غرب کشور تضعیف شده و در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق سامانه بارشی فعال است.

در این روز کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید در نوار شمالی کشور پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه این سامانه در شمال شرق باعث ریزش برف و بارن و در سواحل شرقی دریای خزر بارش باران می‌شود و این سامانه اواخر روز چهارشنبه از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

از بعدازظهر فردا و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه غرب خلیج‌فارس و روزهای سه شنبه و چهارشنبه مرکزی و شرق خلیج‌فارس مواج است.

*اطلاعیه هواشناسی

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ از آغاز بارش برف و باران و کاهش 10 درجه‌ای دما خبر داده است. متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛

توصیف: شروع فعالیت سامانه بارشی 

نوع مخاطره: بارش باران و برف و در روز دوشنبه همراه با کاهش 7 تا 10 درجه ای دما در استانهای واقع در نوار شمالی کشور 

منطقه اثر:

یکشنبه98/12/11: بارش باران و برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال مرکزی، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران

رگبار باران گاهی رعدوبرق در ایلام، شمال چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان و مازندران 

دوشنبه 98/12/12: بارش برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و خراسان شمالی  

بارش باران و برف در غرب کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی

بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و گلستان  

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و لغزندگی و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتی معابر عمومی یا برف‌روبی بر مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده های کوهستانی تاکید کرده است.

علی اصغر خواجه الدین
منبع: تسنیم
ارسال نظرات