۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۶۴۱۸۹۶
آیت‌الله میرباقری:

فلسفه زیارت دل بریدن از تعلقات دنیا و هجرت به سوی پروردگار است

فلسفه زیارت دل بریدن از تعلقات دنیا و هجرت به سوی پروردگار است
نماینده مجلس خبرگان رهبری لقاء الله را در گرو پذیرش ولایت معصوم(ع) دانست و گفت: فلسفه زیارت دل بریدن از تعلقات دنیا و هجرت به سوی پروردگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در حسینیه مرحوم آیت الله حق شناس گفت: یکی از نزدیک‌ترین راه‌هایی که در مکتب اهل بیت(ع) برای سلوک الی الله بیان شده زیارت ائمه اطهار(ع) است.

وی با بیان اینکه زیارت امام معصوم(ع) سفر کامل به سوی خداوند و هجرت از همه تعلقات است، ادامه داد: زیارت سفری است که از وادی ولایت امام معصوم محقق می شود.

آیت‌الله میرباقری با اشاره به اینکه انسان هنگام زیارت باید از خداوند استعانت بجوید تا لقاء محقق شود، اظهار داشت: مقصد زائر قبل از آنکه لقاء معصوم باشد لقاءالله است و به تعبیری زیارت معصوم ملاقات پروردگار محسوب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مواجهه‌ای که در این امر عظیم برای زائر انجام می شود مواجهه با آن ذات مقدس است منتهی از طریق ولایت و وادی امام این سیر برای مومن رخ می دهد.

وی با بیان اینکه زیارت هجرت به سوی خداوند است و هیچ عملی قابل مقایسه با آن نیست، ابراز کرد: حاجی هنگام انجام مناسک حج تعلقات خود را زمین گذاشته و به سوی حق حرکت می کند و در پایان نیز با امام معصوم تجدید عهد دارد.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: ثواب 70 هزار حج مقبوله می تواند در یک زیارت حاصل شود زیرا این زیارت هجرت از وادی ولایت امام به سوی الله است؛ بنابراین اگر کسی به سوی امام هجرت کرد در هر قدم یک حج برایش حاصل می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خداوند همه امکانات را در عالم هستی مهیا کرد تا انسان همراه با امام باشد، اظهار داشت: انسان باید خود را از آتش دوزخ نجات دهد تا بتواند به امام برسد.

وی با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه برخی افراد اصحاب نار هستند، گفت: کسانی که در عالم پشت به امام می کنند و به این نعمت الهی کفر می ورزند اصحاب دوزخ هستند؛ اگر در عالم دنیا انسان نتواند خود را به امام برساند آتش پرست می شود.

آیت‌الله میرباقری در پایان خاطرنشان کرد: ولایت امام مانع لذت بردن انسان از گناه می شود برای همین مومن از سرکشی امر الهی لذت نمی برد چون عبد گناه نیست؛ دنیا فرصت زیارت امام است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات