۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۶۴۱۹۰۷

اشتغال‌زایی ۴۰۰۰ نفری در انتظار منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

اشتغال‌زایی ۴۰۰۰ نفری در انتظار منطقه ویژه اقتصادی گرمسار
سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون یورویی و اشتغال‌زایی برای بیش از چهار هزار نفر با راه‌اندازی یک واحد صنعتی و تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست بررسی نحوه واگذاری و قیمت‌گذاری زمین برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی (کارخانه ارج) در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار ظهر امروز به ریاست استاندار سمنان در سالن غدیر استانداری برگزار شد.

در این نشست، مطرح شد که همکاری‌های بخش خصوصی و مسؤولان مربوط در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برای راه‌اندازی کارخانه ارج افزایش یابد.

نحوه قیمت‌گذاری برای واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به‌گونه‌ای باشد که دولت و بخش خصوصی ضرر نکنند.

جلسه‌ها برای تعیین تکلیف قیمت‌گذاری زمین برای واگذاری به بخش خصوصی افزایش یابد و در صورت حل نشدن این موضوع، مراجع دیگر برای نحوه قیمت‌گذاری ورود خواهند کرد.

رویکرد استانداری سمنان، پهن کردن فرش قرمز زیر پای بخش خصوصی با هدف سرمایه‌گذاری‌های جدید در استان است.

مسؤولان منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، تمام‌قد برای جذب سرمایه‌گذار با مدیران کارخانه ارج همکاری داشته باشند.

نیاز ۱۵۰ هکتاری به زمین

وحید رجایی، فرماندار گرمسار نیز اظهار کرد: در مرحله اول، پیشنهاد بخش خصوصی (کارخانه ارج) برای اخذ زمین برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، ۲۵۰ هکتار بود که میزان زمین واگذاری درنهایت به ۱۵۰ هکتار رسید.

وی بیان کرد: در صورت رفع مشکل برای قیمت‌گذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، بخش خصوصی سرمایه‌گذاری ۱۱۰ میلیون یورویی انجام خواهد داد.

فرماندار گرمسار ادامه داد: با راه‌اندازی این واحد صنعتی و تولید لوازم خانگی، برای بیش از چهار هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

رجایی بیان کرد: در نشست‌های مختلف در پنج ماه گذشته، حسن نیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار مشخص و ملموس بوده است./1350/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات