۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۶۴۱۹۹۹

۱۲۰۰ مسجد استان بوشهر علیه ویروس کرونا ضد عفونی می‌شود

۱۲۰۰ مسجد استان بوشهر علیه ویروس کرونا ضد عفونی می‌شود
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در مساجد، گفت: در این راستا ۱۲۰۰ مسجد استان بوشهر علیه ویروس کرونا ضد عفونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عیسی راستگو با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در مساجد اظهار داشت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا باید تمام موارد بهداشتی در مساجد رعایت و توجه شود.

وی با تاکید بر ضدعفونی مساجد برای مقابله با ویروس کرونا خاطر نشان کرد: بیش از یک‌هزار و 200 مسجد در استان بوشهر وجود دارد که باید برای دور ماندن و پیشگیری از بیماری کرونا لازم است متولیان امور مساجد استان توصیه‌های مسئولان حوزه بهداشت وسلامت را جدی بگیرند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر با بیان اینکه همه وسایل مساجد باید هر روز ضدعفونی شود گفت: فرش، مُهر، تسبیح، سجاده، صندلی، منبر، میکروفون، کتابخانه و هر وسیله دیگر موجود در مساجد باید هر روز پس اقامه نماز‌ ضد عفونی شود.

حجت‌الاسلام راستگو با بیان اینکه در پذیرایی‌ها باید از ظروف یکبار مصرف کاغذی استفاده شود افزود: در این راستا محیط آشپزخانه مساجد باید مرتب و دائم ضدعفونی شود.

وی با تاکید بر خودداری مومنین در مسجد از دست دادن و روبوسی تصریح کرد: به توصیه وزارت بهداشت، برخی برنامه‌های دسته جمعی و گروهی امور مساجد تا اطلاع ثانوی لغو شده و همچنین برنامه‌های داخلی مساجد هم به صورت محدود برگزار می‌شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر با اشاره به اینکه نمازگزاران از لوازم مشترک مثل مهر و تسبیح استفاده نکنند گفت: نمازگزاران در مساجد باید از مهر و تسبیح شخصی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام راستگو با تاکید بر ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی به صورت دائم و مستمر افزود: از امامان جماعت مساجد در خواست می‌شود توصیه‌ها بهداشتی علیه ویروس کرونا را به‌عنوان یکی از برنامه‌های تبلیغی خود قرار دهند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات