۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۴۲۰۴۹

افزایش ۲۵ درصدی فروش آثار نشر آستان قدس در سال ۹۸

افزایش ۲۵ درصدی فروش آثار نشر آستان قدس در سال ۹۸
مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از افزایش 25 درصدی فروش آثار این انتشارات نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)  با اشاره به افزایش فروش آثار در سال ۹۸ اظهار داشت: با توجه به ورود تخصصی به‌نشر به حوزه فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی، فرهنگ زیارت و سیره معصومین (ع) افزایش ۲۵ درصدی فروش آثار نسبت به سال گذشته حاکی از استقبال و رضایت مخاطبان نسبت به موضوعات تولیدی دارد.

مدیرعامل به‌نشر از افتخارات این انتشارات در جشنواره‌های کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: انتشارات به‌نشر در سال ۹۸ و در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در بخش کتاب‌های کودک و نوجوان به عنوان ناشر برگزیده سال خراسان انتخاب شد. کسب عنوان برگزیده کتاب سال خراسان برای کتاب‌های «موقف» و «هم‌قسم»، کسب عنوان نشان هدهد سفید در بخش شعر کودک برای کتاب «دختر بهار»، لوح جشنواره قلم زرین برای کتاب «باید تو را پیدا کنم»، کسب عنوان برگزیده جشنواره شهید اندرزگو برای کتاب «اوسنه گوهرشاد»، کسب عنوان برگزیده در نخستین جشنواره کتاب سال عاشورایی برای کتاب «یک دختر بی گوشواره»، کسب عناوین برگزیده جشنواره میراث مکتوب رضوی برای «سفر سبز»، «قلمدان‌های فیروزه»، «کبوترها و آهوها»، «یاس نجمه»، «عاشق شدن آهوها»، کسب عنوان برگزیده جشنواره کتاب پاسداران اهل قلم برای کتاب «آرزوی چهارم» و... از جمله افتخارات این انتشارات در سال جاری و در جشنواره‌های کشوری و استانی است که به مدیرعامل به‌نشر به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به عناوین آثار برجسته این انتشارات در موضوع فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی به کتاب‌های «بیداری»، «روطه»، «سندهایی برای محاکمه دوباره شیخ»، «سنگر علاف‌ها»، «پیرمرد و حوری»، «تاج شاه و کلاه‌ها»، «روشنای خاموش»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغه‌ای»، «آب و زنجیر»، «جزیره آفتابگردان» و .. اشاره کرد.

سعیدی افزود: «موقف»، «آبی‌ها»، «اوسنه گوهرشاد»، «باد یمانی»، «سمندر»، «دل اندروا»، «آواز آسمانی عشق»، «قمری الغریب»،«روز بر می‌خیزد»، «امام رضا(ع) و کرامات انسانی»، «سبک زندگی و گفتار پیشوایان برگزیده»، «مجموعه بهتر از طلا»، «مجموعه بچه‌های عاشورا» و... آثار برجسته این انتشارات در موضوع سنت و سیره معصومین(ع) است.

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: همچنین کتاب‌های«راهکارهای عملی در حفظ قرآن کریم»، «قطره‌ای از باران منا»، «یک سبد انجیر بچین» آثار شاخص به‌نشر در حوزه معارف اسلامی و کتاب‌های «گنجینه پند و حکمت ایرانی»، «کارخونه ساخت ایران» در حوزه سبک زندگی ایرانی اسلامی از جمله آثار شاخص برای نوجوانان و بزرگسالان است.

عرضه ۱۸۰ هزار عنوان کتاب در فروشگاه‌های به‌نشر در سراسر کشور

وی تصریح کرد: ۲۸ فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در سراسر کشور پذیرای تمامی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است، دسترسی آسان زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی رضوی به فروشگاه‌های این انتشارات در جوار حرم مطهر منجر به تغییر ویترین و به‌سازی فروشگاه‌های مختلف شهری به ویژه فروشگاه‌های جوار حرم رضوی همچون باب الجواد(ع)، نواب و باب القبله شده است.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به حضور این انتشارات در نمایشگاه تخصصی «نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی» در جوار حرم مطهر رضوی، برپایی نمایشگاه تخصصی «کتب امام رضا(ع)» از ۲۴ ناشر کشور در جوار بارگاه ثامن الحجج (ع)، از حضور این انتشارات در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب در کشورهای آسیایی و اروپایی در سال ۹۸ خبر داد و متذکر شد: به‌نشر امسال در نمایشگاه‌های بین المللی کتاب آلمان، جمهوری آذربایجان، صربستان، ترکمنستان و چین به صورت مستقل و مشارکتی حضور فعالی داشت.

سعیدی در پایان از عرضه ۱۸۰ هزار عنوان کتاب از ۵۰۰ ناشر کشور در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در سراسر کشور خبر داد و افزود: به‌نشر به عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور در راستای توجه به مقوله «فرهنگ» در آستان قدس رضوی و ترویج فرهنگ مطالعه درصدد است در مراکز تمام استانها شعب و یا نمایندگی فروش خود را مستقر کند.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات