۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۶۴۲۰۵۸
سرپرست حوزه علمیه لرستان:

حوزه علمیه در ادامه مسیر انقلاب نقش آفرین است

حوزه علمیه در ادامه مسیر انقلاب نقش آفرین است
سرپرست حوزه علمیه لرستان به نقش و رسالت حوزه در تحقق آرمان های انقلاب و ادامه راه تأکید کرد و گفت: در این راستا منشور روحانیت هدف قرار می گیرد.

حجت الاسلام سیدمحمد باقر موسوی، سرپرست حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حوزه علمیه را مادر انقلاب خواند و بیان داشت: حوزه از اساس وام دار افکار امام راحل و حرکت انقلابی ایشان است.

وی با اشاره به نقش حوزه علمیه در تحقق آرمان های انقلاب و بیانیه گام دوم افزود: در این زمینه حوزه های علمیه رسالت خطیری بر دوش داشته و ظرفیتی عظیم برای تحقق این بیانیه هستند.

سرپرست حوزه علمیه لرستان بیان کرد: از همان ابتدای شکل گیری انقلاب، در حوزه های علمیه تلاش شده است که در مسیر آرمان های امام راحل گام برداریم و در این زمینه به خوبی ایفای نقش شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: نمی گوییم حوزه علمیه شبیه امام خمینی(ره) است، شاید هر چند صد سال طول بکشد که حوزه بتواند یک شخصیت شبیه به امام راحل تحویل جامعه بدهد ولی از این جهت که حوزه در مسیر امام(ره) حرکت کند و آرمان های امام خمینی(ره) را مدنظر داشته باشد، قطعا همینطور است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: منشور روحانیت به عنوان نقشه راه بوده و حوزه علمیه در تحقق این مهم همواره با استفاده از ظرفیت های موجود در این زمینه گام بر می دارد.

وی اظهار داشت: در حوزه علمیه آرمان های امام راحل سرلوحه قرار می گیرد تا از مسیر اصلی منحرف نشود و منشور روحانیت به عنوان هدف و آرمان مورد توجه قرار می گیرد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات