۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۴۲۰۸۶
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «لذت و شادکامی:درآمدی بر لذت از دیدگاه اسلام» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «لذت و شادکامی:درآمدی بر لذت از دیدگاه اسلام» منتشر شد
نسخه الکترونیکی کتاب «لذت و شادکامی:درآمدی بر لذت از دیدگاه اسلام با رویکرد روانشناسی مثبت گرا» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «لذت و شادکامی: درآمدی بر لذت از دیدگاه اسلام با رویکرد روانشناسی مثبت گرا» اظهار داشت: متون دینی قرآن و حدیث که از منبع وحی سرچشمه می گیرند، بر پایۀ یک انسان شناسی دقیق و مطابق واقع، قرار دارند. این حقیقت، قابلیت بسیار بالایی به متون دینی برای تولید علم و نظریه پردازی می دهد.

وی گفت: پژوهش های روان‌شناختی در متون دینی، اگر به صورت روشمندانه و عالمانه صورت پذیرند و از التقاط و اهمال کاری به دور باشند، می توانند به شکل گیری دانش روان‌شناسی اسلامی کمک کنند. آنچه مهم است، این که باید این حقیقت را باور داشت و بر اساس آن عمل نمود.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: امروزه با رویکرد مجدّد روان‌شناسان به دین و با ظهور روان‌شناسان مثبت‌گرا، این امر بر بسیاری از دیرباوران نیز روشن شده است.

وی افزود: گروه روان‌شناسی اسلامیِ دار الحدیث، با اعتقاد به ظرفیت بالای متون دینی در حوزه روان‌شناسی، رسالت خود را بر شناسایی، تبیین و عرضۀ آموزه‌های روان‌شناختیِ اسلام قرار داده است.

پهلوانی اظهار داشت: مسئله «لذّت» یکی از ابعادِ موضوع پُردامنۀ «شادکامی» است که در این نوشتار، پژوهش گردید تا جایگاه لذّت از دیدگاه اسلام و نقش آن در شادکامی مشخّص گردد. با این پژوهش، تا حدودی تفاوت میان دیدگاه اسلام با روان‌شناسی مثبت گرا نیز مشخّص می شود.

وی گفت: پژوهشگر این نوشتار، جناب حجت الاسلام مهدی عباسی، ضمن دقّت و پشتکار خود، تلاش نموده است تا روش بررسی خود را نیز تا حدودی بیان نماید.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از پژوهشگر محترم و همچنین از جناب آقای دکتر محمود گلزاری که ارزیابی این پژوهش را بر عهده داشته‌اند، صمیمانه سپاس‌گزاریم. از عموم پژوهشگران و اساتید محترم درخواست می کنیم که با ارائۀ نظارت و راه‌نمایی های خود، این گروه را در انجام مسئولیتش یاری دهند.

پهلوانی به معرفی کتاب «لذت و شادکامی: درآمدی بر لذت از دیدگاه اسلام با رویکرد روانشناسی مثبت گرا» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت مهدی عباسی تألیف شده که در مؤسسه علمى فرهنگى دارالحديث تهیه و در انتشارات  پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «لذت و شادکامی: درآمدی بر لذت از دیدگاه اسلام با رویکرد روانشناسی مثبت گرا» با 184 صفحه در سال 1391 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات