۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۴۲۱۳۵
رییس کمیته پول، بانک و بازار سرمایه مجلس:

بانک مرکزی جلوی سرپیچی بانک‌ها از اجرای قانون تسهیل بدهی بانکی را بگیرد

بانک مرکزی جلوی سرپیچی بانک‌ها از اجرای قانون تسهیل بدهی بانکی را بگیرد
 حجت الاسلام بحرینی گفت: از رییس کل بانک مرکزی انتظار داریم جلوی سرپیچی بانک‌ها از اجرای مصوبه قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی را قبل از فوت وقت بگیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا،حجت‌الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی رییس کمیته پول، بانک و بازار سرمایه مجلس شورای اسلامی و طراح قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی نوشت: از رییس کل بانک مرکزی که مخاطب اصلی مصوبه مجلس و مجمع تشخیص است، انتظار دارم با اطلاع رسانی گسترده به ذی نفعان، جلوی سرپیچی بانکها از اجرای مصوبه اجرای مصوبه قانون تسهیل بدهی بدهکاران بانکی را قبل از فوت وقت بگیرد.

متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی، موسوم به قانون حذف جرائم و سود مرکب بانکی، در تاریخ ۹۸/۹/۲۰ در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد. بانک مرکزی باید ظرف یک هفته یعنی تا ۹۸/۹/۲۷ به بانکها دستورالعمل می‌داد و پس از آن، بدهکاران بانکی تا پایان سال، یعنی سه ماه و سه روز فرصت داشتند تا به شعب بانکها مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

دستورالعمل بانک مرکزی به جای ۹۸/۹/۲۷ در تاریخ ۹۸/۱۲/۵ یعنی با ۶۸ روز تأخیر صادر شده است!

چه کسی پاسخگوی از دست رفتن ۶۸ روز از فرصت سه ماهه، و ۶۸ روز تعلل در اجرای قانون (مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام) است؟

آیا بناست مردم و تولیدکنندگانی که زیر بار سود مرکب، له شده‌اند، از کورسوی امیدی که مجلس و مجمع تسخیص مصلحت نظام برایشان فراهم کرده اند، منتفع نشوند؟ 

مراجعات مردمی مکرر به اینجانب، حاکی از این است که شعب بانکها از دریافت تقاضای ذینفعان این قانون، به بهانه عدم وصول بخشنامه و دستورالعمل، خودداری می کنند.

نگرانی من این است که فرصت محدود باقیمانده را هم بانکها با تعلل در ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی به شعب خود، از مردم بگیرند. 

رییس مجلس و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای صیانت از مصوبه خود، لطفا ورود کنند.

از رییس کل بانک مرکزی هم، که مخاطب اصلی مصوبه مجلس و مجمع تشخیص است، انتظار دارم با اطلاع رسانی گسترده به ذی نفعان، جلوی سرپیچی بانکها از اجرای این مصوبه را قبل از فوت وقت بگیرد./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات