۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۴۲۱۳۷

صحن امام محمدباقر(ع) طی ۴ سال در شهر کاظمین ساخته می‌شود

صحن امام محمدباقر(ع) طی ۴ سال در شهر کاظمین ساخته می‌شود
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از ساخت پروژه صحن امام محمد باقر (ع) در شهر کاظمین خبر داد و گفت: برآورد اولیه ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین ۲۰۰ میلیارد تومان است که طی چهار سال باید احداث شود.

به گزارش خبرگزاري رسا، از بیرجند، موسی جوینده ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، محبت و ارادات مردم این خطه کویری را به اهل بیت(ع) بی‌‌نظیر دانست و اظهار داشت: سرانه جمع‌آوری نذورات در کشور به ازای هر نفر، سه هزار تومان است که این رقم در خراسان‌جنوبی به شش هزار تومان می‌رسد.

وی از فعالیت ۲۵۰ کارگاه قالی بافی عتبات عالیات با ۱۳ هزار نفر بافنده در سطح استان خبر داد و بیان داشت: خراسان‌جنوبی در بحث اعزام نیروی کار متخصص به عتبات در سطح کشور پیشتاز است و نیروهای متخصص در  بازسازی نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا فعالیت دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌جنوبی مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان دلگان ۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: دو موکب استان به مدت ۱۲ روز  در منطقه سیل‌زده دلگان استان سیستان و بلوچستان مستقر و در هر وعده حدود پنج هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع می‌کردند.

جوینده از ساخت پروژه صحن امام محمد باقر(ع) در شهر مقدس کاظمین خبر داد و بیان داشت: پنج استان خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، قم و فارس به‌عنوان استان‌های معین، کار جمع‌آوری نذورات برای ساخت این صحن را بر عهده دارند.

وی اعلام کرد: برآورد اولیه ساخت صحن امام محمد باقر(ع) در کاظمین ۲۰۰ میلیارد تومان است که طی چهار سال باید احداث شود و تاکنون ۴۳۰ میلیون تومان برای این پروژه به تهران ارسال شده و ۱۰۰ میلیون تومان نیز تا پایان سال اختصاص خواهیم داد./1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات