۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۴۲۱۵۵
کارشناس علوم دینی:

عینیت بخشیدن به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب تکلیف مسؤولان نظام است

عینیت بخشیدن به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب تکلیف مسؤولان نظام است
مبلغ امور دینی با بیان اینکه ایجاد ظرفیت برای عملی ساختن اهداف بیانیه گام دوم امری لازم است، گفت: عینیت بخشیدن به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب تکلیف مسؤولان نظام است.
خانم معصومه مرتضوی، کارشناس علوم دینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد با تأکید بر اینکه رسالت روحانیون و تشکل‌های دینی در قبال بیانیه گام دوم انقلاب غیر‌قابل انکار است، گفت: وظیفه روحانیون تبیین، تشریح و راه گشایی با هدف ظهور و بروز شور و شعور در جامعه است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در یک سال گذشته بیشتر فعالیت‌ها در خصوص بیانیه گام دوم در حد برگزاری نشست و همایش بوده است، خاطر‌نشان کرد: نشست‌ها و همایش‌های برگزار شده در سطح کشور مربوط به خواص و مجموعه‌های فعال در صحنه فرهنگی بوده است، اما اگر بخواهیم شاهد عملی شدن فراز‌های بیانیه باشیم اکتفا کردن به جلسات آشنایی با بیانیه راهگشا نخواهد بود.

خانم مرتضوی با اشاره به اینکه عمل به فراز‌های بیانیه تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه است، تصریح کرد: فراهم کردن شرایط و ایجاد ظرفیت برای عملی ساختن اهداف تبیین شده در بیانیه و عینیت بخشیدن به جزئیات آن از وظایف مسؤولان جامعه است.

کارشناس علوم دینی با تأکید بر اینکه جوان پایه، اساس و موتور همه حرکت‌ها در جامعه دینی است، افزود: جوانان سرمایه‌های عظیم و بالقوه‌ای هستند که حاکمان اسلامی و انقلابی توجه خاصی به این گروه دارند و آینده درخشان کشور در گرو بها دادن به این قشر خلاق و تربیت آن‌ها بر اساس معنویت و اخلاق است.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه و فضای مجازی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم مهم و حیاتی است، ابراز کرد: رسانه در زمان‌های بحرانی و سرنوشت ساز توانسته است با تبلیغات گسترده و مؤثر برخی نگرش‌ها را به نفع ملت جهت دهی کند.

مبلغ امور دینی با اشاره به اینکه مسؤولان رسانه ملی اعم از حقیقی و مجازی و دستگاه‌ها اعم از حقیقی و حقوقی باید در حد توان خود وارد صحنه شوند، خاطرنشان کرد: حرکت جهادی و هوشمندانه جوانان مؤمن انقلابی در عرصه‌های مختلف زیان‌های اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی دشمن را جبران خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن استفاده از کوچک‌ترین و کمترین فرصت برای وارد کردن بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین ضربه است، اظهار کرد: باید بدانیم دشمن از آب گل آلود ماهی می‌گیرد و در شرایط کنونی که انتشار بیماری کرونا دل‌های مردم را مضطرب کرده است، توجه به سخنان رهبری در این خصوص هم چاره ساز خواهد بود. /۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات