۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۴۲۱۸۳
منتشر شد؛

نسخه الکترونیکی کتاب «در آمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام»

نسخه الکترونیکی کتاب «در آمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام»
هدف از این نوشتار پرکردن جای خالی در این زمینه بوده است که نویسنده اذعان کرد اذعان دارد پرکردن این خلأ نیاز به نوشتاری گسترده داشته و دارد.

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «در آمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام» اظهار داشت: جای خالی یک کتاب نسبتا مفصّل، روشن و عاری از ابهام در زمینه «تحول نظریّه دولت در اسلام» دیرزمانی بود که به شدّت احساس می شد.

وی گفت: هدف از این نوشتار پرکردن جای خالی در این زمینه بوده است. امّا همان طور که نویسنده محترمِ نوشتار، جناب حجه الاسلام و المسلمین جهان بزرگی خود اذعان دارد پرکردن این خلأ نیاز به نوشتاری گسترده داشته و دارد؛ به همین خاطر کلمه «درآمد» را به عنوان کتاب افزوده است تا خوانندگان توقّع یک پژوهش جامع و مانع را از این نوشتار نداشته باشند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این کتاب مدّعی این است که سابقه نظریّه «دولت» در اسلام به آغازین روزهای فعالیت سیاسی پیامبر گرامی اسلام در شهر مدینه می رسد که پیامبر(ص)دولتی را مبتنی بر «ولایت فقه و عدالت» پایه گذاری نموده، جانشینان خود را «راویان احادیث و سنّت» (یعنی فقیه) نامیدند.

وی افزود: دست تقدیر سیاست تحولاتی را در نظریّه دولت در طول تاریخ اسلام رقم زد که دسترسی به حقیقت را برای جویندگان آن نظریّه به طوری مشکل ساخت که برخی از آن ها «چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند».

پهلوانی به معرفی کتاب «در آمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام» پرداخت و اظهار داشت: این اثر به همت احمد تألیف شده که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهیه و در انتشارات این پژوهشگاه منتشر شده است.

وی گفت: کتاب «در آمدی بر تحول نظریه دولت در اسلام» با 326 صفحه در سال 1387 منتشر شده و اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این اثر را به صورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: این اثر در کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS قابل دسترسی است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای دریافت این اپلیکیشن می‌توانند به نشانی www.pajoohaan.ir مراجعه کنند و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند. /۸۲۲/ت ۳۰۳/ش
مهدی فلاحی
ارسال نظرات