۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۴۲۲۴۵
حجت الاسلام ریاحی:

بیانیه گام دوم باید وارد فاز عملیاتی شود

بیانیه گام دوم باید وارد فاز عملیاتی شود
دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به نیاز کشور به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم یک نقشه عملیات است و باید وارد عرصه عملیاتی شود.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ضرورت توجه نخبگان و فرهیختگان جامعه به ویژه حوزویان به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: یکی از مهم ترین موضوعات کشور موضوع بیانیه گام دوم انقلاب است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شد بیانیه ای که نقشه راه چهل سال دوم انقلاب اسلامی ایران است و با اجرایی شدن آن چهل سال حرکت دوم انقلاب و انقلابیون نیز تضمین می شود اما آنچه که بعد از مطالعه و طرح این بیانیه بسیار ضروری و لازم است اجرا شدن و چگونگی اجرا شدن این بیانیه در حرکت دوم انقلاب است که متأسفانه مغفول مانده است.

حجت الاسلام ریاحی در ادامه افزود: همه فقط یا به عنوان شعار از این بیانیه یاد می کنند و در مباحثشان از آن استفاده می کنند و یا در این یکسال گذشته به تبیین بیانیه پرداخته اند و یا تأکید بر تبیین بیانیه داشته اند در حالی که این بیانیه بسیار واضح، روشن، کامل و دقیق بوده و کاملاً به عنوان یک نقشه راه برای همگان روشن بوده و بیشتر از تبیین نیاز به عملیاتی شدن دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که مهم است نحوه اجرایی شدن و نوع حرکت بر اساس این بیانیه تاریخی است. اینکه چگونه ملت ایران بایستی مطابق با بیانیه به گونه ای پیش بروند که در چهل سال آینده نیز کار را به نهایت رسانده و آرمان های انقلاب را حفظ نمایند و بتوانند دستاوردهای جدید برای انقلاب اسلامی رقم بزنند مسأله امروز ما در قبال بیانیه گام دوم انقلاب است.

بیانیه گام دوم یک نقشه عملیاتی است

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با اشاره به اهمیت نقش آفرینی حوزه علمیه در عرصه عملیاتی کردن بیانیه گام دوم، اظهار کرد: عجیب است که بعضی ها در جامعه نخبگانی و در حوزه های علمیه بعد از گذشت یک سال از طرح بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر عزیز انقلاب هنوز در تبیین بیانیه مانده اند در حالی که بعد از این مدت باید گزارش پیشرفت کارها و برنامه ها را مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب ارائه می‌دادند.

مدیر مسؤول نشریه ریاح با بیان اینکه بیانیه گام دوم را باید به عنوان یک نقشه عملیات در نظر بگیریم، تصریح کرد: از طرفی تمام دستگاه های دولتی و مؤسسات غیردولتی، از تمامی افرادی که خودشان را خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می دانند تا کسانی که جان بر کف فرمان امام خامنه ای هستند همه بایدمطابق فرمایش ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب برنامه هایشان را پیش ببرند و در واقع پیوست تمام برنامه هایشان بیانیه گام دوم انقلاب باشد. بیانیه ای که بسیار با فکر و استراتژی مطرح شده است دیگر باید فقط اجرا شود نه اینکه وقت را صرف بررسی آن کنیم.

وی در ادامه افزود: البته این بدان معنا نیست که دیگر بیانیه تبیین نشود بلکه منظور آن است که تبیین بیانیه باشد برای آن دسته افرادی که هنوز از خواب بیدار نشده اند و این بیانیه را نشنیده اند و جامعه نخبگانی و حوزویان باید برای عملیاتی کردن بیانیه وارد میدان شوند.

تنها راه حل مشکلات کشور عمل کردن به بیانیه گام دوم است

حجت الاسلام ریاحی با بیان این که در این زمان و با این وضعیت موجود تنها راه برون رفت از مشکلات عمل کردن به توصیه های هفتگانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است، گفت: بعد از گذشت یک سال که از آن می گذرد باید به جای دغدغه داشتن برای تبیین بیانیه سؤال شود که در راستای این توصیه ها چه اتفاقاتی افتاده است و عملکرد دستگاه ها، نهادها، مؤسسات، شرکت ها، بنیادها و غیره چگونه بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین یادآور می شوم که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب هفت توصیه کلیدی داشتند، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد و معیشت مردم، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، که لازم است مورد توجه ویژه همه دلسوزان به ویژه حوزه‌های علمیه قرار بگیرد و در عرصه تبلیغ و عملیاتی کردن این توصیه‌ها ضمن برنامه ریزی‌های تخصصی و دقیق گامهای محکم و مناسب با شرایط کشور برداشته شود.

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به قابل فهم بودن بیانیه گام دوم انقلاب برای همه اقشار و اصناف جامعه تصریح کرد: همین که ما بیانیه گام دوم را برای مطالعه در دسترس عموم قرار دهیم و کمی پیرامون آن توضیح دهیم به دلیل محتوای دقیق و استراتژیک آن و همچنین قلم روان و جذاب رهبر معظم انقلاب، قطعا جامعه به سمت فهم و درک این بیانیه پیش خواهد رفت. ضمن اینکه حوزه‌های علمیه باید ظرفیت‌های تبلیغی خود را برای اقشاری که در جریان این بیانیه مهم نیستند به کار بگیرد و البته این موضوع نباید باعث غفلت از عملیاتی کردن آن شود./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
عالی
4
0
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
واقعاً چرا کسی مطالبه گری نمی کند؟؟؟؟؟؟
4
0
حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
آخه کسی گوشش به این حر فها بدهکار نیست آخرش همه شعار می دهند چون به فکر خودشان هستن نه به کر نظام
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
تا زمانی که مسئولین خودشان به این بیانیه عمل نکنند فایده ندارد
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
تنها راه حل مشکل هست اما کی قراره عملیاتی بشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
تو رو خدا بی خیال فقط فکرتان شده بیانیه
1
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
واقعا بیانیه نقشه راهه و هر کی به این نقشه عمل نکنه گم میشه
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
برای بعضی مدیران فهمم آرزوست
3
0
احمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
باید در تمام استان ها یک نفر مسئول اجرا شدن گام دوم انقلاب بشود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
باید برای اجرایی شدن بیانیه یک تیم ویژه تشکیل بشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
باید برای اجرایی شدن بیانیه یک تیم ویژه تشکیل بشه
1
0
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
دلا بسوز که سوز تو کارها بکند
دعای نیمی شبی دفع صد بلا بکند
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
احسنت
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
همه مسئولیم
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
بیانیه گام دوم افتخار ایران است و وجود حضرت آقا باعث این افتخار و برکت است خدا سایه حضرت آقا را از سر این ملت کم نکند
2
0
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
گروه های جهادی می توانند این بیانیه گام دوم انقلاب را اجرا کنند یعنی همه کارها اگر در این کشور جهادی انجام شود بهتر نتیجه می گیرد جهادی و مردمی بنابراین بهتر است روی گروه های جهادی برای اجرا شدن بیانیه سرمایه گذاری شود و گروه های جهادی به میدان بیایند به ویژه جوانان
2
0
احمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
سلام
همه کارها را که گروه های جهادی انجام بدهند آنوقت دولت چه کاری انجام دهد؟؟؟!!!
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
سلام علیکم
حاج آقا ریاحی خودتان شروع کنید یک کارگروه راه بیندازید در استان اصفهان
2
0