۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۴۲۲۸۱
خبر خوب برای زلزله‌زدگان "قطور خوی"؛

بیمه خسارت زلزله‌زدگان را در سریع‌ترین زمان ممکن ‌‌پرداخت می‌کند

بیمه خسارت زلزله‌زدگان را در سریع‌ترین زمان ممکن ‌‌پرداخت می‌کند
جلسه هماهنگی پرداخت خسارت بیمه به زلزله‌زدگان قطور خوی به ریاست رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، روز چهارم اسفندماه ساعت 9 و 22 دقیقه صبح زمین لرزه‌ای به میزان 5.7 ریشتر شهر قطور خوی و 46 روستای این شهرستان و 10 روستا در بخش کوهسار سلماس و کهنه شهر سلماس را در عمق 6 متری لرزاند.

دومین زمین‌لرزه در ساعت 19 و 30 دقیقه همان روز با شدت 5.9 ریشتر در حوالی مناطق قبلی و در عمق 12 کیلومتری به وقوع پیوست که خسارت آن چنانی به بار نیاورد.

طبق گفته مدیر کل بنیاد انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بر اثر این دو زمین‌لرزه 6 هزار و 137 واحد خانه آسیب دیده اند که از این تعداد 4 هزار و 500 واحد احداثی مسکونی بود که 500 واحد در شهر قطور آسیب دیده و 3 هزار و 650 واحد روستاهای شهرستان خوی و 350 واحد در روستاهای شهرستان سلماس را شامل می‌شود.

همچنین 4 هزار واحد دامی نیز در این مناطق تخریب شده است.

در همین راستا امروز جلسه هماهنگی پرداخت خسارت بیمه به زلزله زدگان قطور خوی به ریاست رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه که مدیرکل امور روستایی استان و نمایندگان شرکت بیمه نیز حضور داشتند ضمن بررسی گزارش ارزیابی خسارت به اماکن زلزله زده، مقرر شدبا توجه ویژه در سریع‌ترین زمان ممکن خسارت منازل روستایی در 20 کیلومتر مرزی که در زلزله قطور دچار خسارت شده اند پرداخت شود.

 آیدین رحمانی پیش از این از پرداخت خسارات منازل مسکونی زلزله‌زده بخش قطور خوی توسط بیمه پرداخت خبر داده بود.

وی در این مورد گفته بود: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط استاندار، بیمه روستاها در 20 کیلومتری نوار مرزی به‌زودی شاهد پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه به زلزله‌زدگان خواهیم بود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات