۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۴۲۲۹۶

فعال‌ سازی سامانه آموزش غیر حضوری در جامعه المصطفی

فعال‌ سازی سامانه آموزش غیر حضوری در جامعه المصطفی
حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی از فعال‌سازی سامانه‌ای خبر داد که دروس جامعةالمصطفی از طریق آن به ‌صورت غیرحضوری به دانش‌پژوهان ارائه می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، رییس جامعةالمصطفی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و ضرورت مراقبت بیشتر دانش‌پژوهان، استادان و همکاران در این زمینه، اظهار داشت: بدین منظور، برنامه‌ریزی انجام شد تا دروس جامعةالمصطفی به صورت غیرحضوری ارائه شود؛ از این رو، بسیاری از دروسی که امکان ارائه از طریق فضای مجازی را داشته باشند، از طریق این سامانه ارائه می‌شوند.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران راه‌اندازی سامانه مزبور، به ویژه معاونت آموزش، واحد فناوری اطلاعات و مدیران صفوف، ابراز نمود: زمینه‌سازی لازم برای به‌کارگیری این سامانه از قبیل ارائه آموزش‌های لازم به استادان و دانش‌پژوهان و گردآوری اطلاعات لازم در قالب فایل‌های آموزشی و برگزاری جلسات توجیهی، انجام شده است.

رییس جامعةالمصطفی افزود: بدین ترتیب، از دیروز تعدادی از کلاس‌های جامعةالمصطفی به صورت غیرحضوری اجرا شده و امروزهم کلاس بنده (حکمت متعالیه ۴) برای دوره دکتری از این طریق ارائه شد و دانش‌پژوهان به صورت غیرحضوری در کلاس شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با ابراز امیدواری در زمینه افزایش برگزاری کلاس‌های مجازی، خاطرنشان ساخت: ارائه غیرحضوری دروس، موجب کاهش تردد استادان و دانش‌پژوهان، کاهش احتمال ابتلا به بیماری و جلوگیری از اتلاف وقت دانش‌پژوهان و استادان می‌شود. از سوی دیگر، ضرورت داشت با توجه به احتمال طولانی شدن تعطیلات و به منظور استفاده بهینه از فرصت‌های آموزشی برنامه‌ریزی لازم انجام شود. فراهم‌سازی این سامانه، تجربه جدیدی برای دانش‌پژوهان و استادان به شمار می‌رود تا در فرصت‌های دیگر، مانند ایام تابستان و تعطیلات نوروزی، بتوانیم از این ابزار برای استمرار آموزش بهره‌برداری کنیم.

رییس جامعةالمصطفی، در پایان، از عزیزانی که در راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی در جامعةالمصطفی ایفای نقش نمودند، تشکر کرد و اظهار داشت: در این شرایط لازم است همه کارکنان، استادان و دانش‌پژوهان به مسائل و مراقبت‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند و نکات بهداشتی را رعایت کنند و در عین حال، با توکل بر خدای بزرگ و با حفظ آرامش، فعالیت‌های علمی خود را دنبال نمایند. مسئولان و برنامه‌ریزان جامعةالمصطفی نیز می‌کوشند زمینه بهره­‌برداری هر چه بیشتر از این سیستم را فراهم کنند./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات