۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۴۲۳۰۵
تازه‌ترین اخبار کرونا در گلستان؛

عزم سپاه برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی| گروه‌های جهادی به کمک مردم آمدند

عزم سپاه برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی| گروه‌های جهادی به کمک مردم آمدند
سپاه نینوای استان گلستان پس از رایزنی و موافقت فرمانده کل سپاه، از ایجاد بیمارستان صحرایی برای مقابله با بیماری ویروسی کرونا خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «کرونا» به یکی از پرتکرارترین واژه‌ها در رسانه‌ها و حتی مکالمات مردم تبدیل شده است. نگرانی از شیوع و ابتلای به این بیماری سبب شده تا مردم بیش از گذشته توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

از سوی دیگر بسیج همگانی در استان برای مقابله و کنترل این بیماری ایجاد شده و همه بخش‌ها برای حفظ سلامت شهروندان وارد میدان شدند.

نیروهای مسلح به ویژه سپاه که همواره در تلخی‌ها و سختی‌ها در کنار مردم بوده، این روزها نیز تمام توان خود را به میدان آورده است. ساماندهی گروه‌های جهادی برای کمک به ضدعفونی و گندزایی معابر اصلی و اماکن پرتردد شهرها و روستاها، ضدعفونی ناوگان حمل و نقل درون شهری، مشارکت در تولید و بسته‌بندی ماسک و سایر اقلام بهداشتی گوشه‌ای از تلاش‌های این افراد برای شکست بیماری کرونا است.

در عین حال بسیج جامعه پزشکی استان و درمانگاه‌های سپاه نینوا نیز برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا به‌کار گرفته شد. روز گذشته نیز جانشین فرمانده سپاه نینوای استان از رایزنی با فرمانده کل سپاه برای برپایی بیمارستان صحرایی در استان خبر داد. بیمارستان صحرایی سپاه به زودی با تمام امکانات و تجهیزات در گلستان برپا خواهدشد. تشکیل قرارگاه شفا در سپاه نینوای استان برای کمک به اجرایی شدن مصوبه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا نیز از دیگر اقدامات امیدبخش در استان است.

در عین حال روند بستری‌ بیماران با علایم حادتنفسی در استان سرعت زیادی دارد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفته شیوع این بیماری 1.5 برابر روزهای قبل شده است. در این بین اما بیماران زیادی هم بودند از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ترخیص شدند.

در حال حاضر طبق آماری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه کرده 430 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشتر بیماران مربوط به شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول است.

فاضل با اشاره به ترخیص 300 بیمار از بیمارستان‌های استان گفت: بیمارستان صیادشیرازی گرگان پُر از بیمار است، 44 بیمار در علی‌آبادکتول، 57 بیمار در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس و 24 بیمار در بیمارستان کردکوی بستری هستند. با اینحال در شهرستان‌های آق‌قلا، کلاله، بندرترکمن و گمیشان بیمار بستری با علایم حادتنفسی یا مشکوم به کرونا نداریم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان 12 اکیپ اورژانسی شامل پزشکان، متخصصان طب اورژانس و پرستارانی که خدمات ارائه می دهند، رادیولوژیست‌ها و همکاران آزمایشگاه در 16 بیمارستان استان فعال هستند. آخرین آمار مربوط به فوت شدگان این بیماری در استان هم هنوز همان 5 نفر روزهای گذشته است.

شب گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان برکنار شد و شنیده شده این دستور به خاطر اهمال و کم‌کاری در پرداختن به وظایف محوله در موضوع کرونا گرفته شده است.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان هم خبر از تعطیلی گیم‌نت‌ها و کافی‌شاپ‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا خبر داد.

خبرها همچنین حاکی از توزیع بسته‌های بهداشتی بین مددجویان کمیته امداد و مردم حاشیه شهرهای گرگان و گنبدکاووس حکایت دارد. شهردار گرگان از تهیه و توزیع 3 هزار بسته بهداشتی خبر داده و در گنبدکاووس هم این اقلام به تعداد یکهزار و 500 بسته در حال تهیه و توزیع است. برای 35 هزار خانوار تحت پوشش امداد نیز این اقلام تهیه خواهد شد.

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح بازار و سوء استفاده دلالان از وضعیت پیش آمده هم با گذشت حدود 3 هفته از شیوع این بیماری در استان همچنان پابرجاست./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات