۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۴۲۳۲۱
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

بقاع متبرکه خراسان جنوبی به علت شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود

بقاع متبرکه خراسان جنوبی به علت شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تمهیدات لازم در بقاع متبرکه و اهدای مواد ضدعفونی کننده به عموم مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمهیدات لازم در بقاع متبرکه و اهدای مواد ضدعفونی کننده به عموم مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی اجتماعات در بقاع متبرکه استان ممنوع شده است و در جهت مقابله با ویروس کرونا هیأت امنای بقاع متبرکه شهرستان‌ها موظف شدند که نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در بقاع متبرکه تاکید شده که نسبت به استریل کردن کتاب‌ها، ادعیه، جانمازها و مهرها اقدام شود و در حد توان از مهرهای سنگی استفاده کنند.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: همچنین نمازهای جماعت در برخی از بقاع متبرکه شهرستان‌های استان لغو شده و برخی ممنوعیت تردد به وجود آورده است.

وی ادامه داد: از مردمی که آثار بیماری دارند درخواست می‌شود در امامزاده‌ها و اماکن عمومی حاضر نشوند و هم استانی‌ها آداب زیارت را به صورت مختصر به جا آورده و به مدت طولانی در بقاع حضور نداشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 99 نیز اگر شورای تامین استان اسکان در بقاع متبرکه را به صلاح دانست ما نیز از آن تبعیت می‌کنیم.

حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: امیدواریم با بهبودی شرایط مردم بتوانند به سفر و زیارت بقاع متبرکه بروند؛ خادمان افتخاری بقاع نیز روزی چند مرتبه نسبت به ضدعفونی بقاع اقدام می‌کنند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات