۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۳
کد خبر: ۶۴۲۳۹۱

استقبال از کلاس‌های معارف اسلامی در آلمان

استقبال از کلاس‌های معارف اسلامی در آلمان
کمیسیون آموزش سنا در برلین اعلام کرده است که تعداد شرکت‌کنندگان کلاس‌های معارف اسلامی طی سال جاری افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های معارف اسلامی برلین از ۳۴۲ نفر به ۵۶۳۷ نفر افزایش یافت، در حالی که تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های مذهبی دیگر مانند کاتولیک و پروتستان کاهش داشته است.

تقریباً نیمی از دانش‌آموزان برلین(حدود ۴۸.۷ درصد) در کلاس‌های معارف دینی و اعتقادی شرکت می‌کنند. با این حال، تعداد این دانش‌آموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته ۱.۱ درصد کاهش داشته است.

همچنین، تعآلمانداد شرکت‌کنندگان در کلاس‌های آموزش مذهبی در کلیساها کاهش یافته است. در سال جاری ۷۶۹۷۸ نفر از دانش‌آموزان برلین در کلاس‌های آموزش پروتستان شرکت کردند که این تعداد در حدود ۲۱.۲ درصد کل دانش‌آموزان برلین را تشکیل می‌دهد.

با وجود این، مقایسه این آمار با سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی پروتستان طی سال جاری، ۲۹۴ نفر کمتر از سال گذشته بوده است. همچنین ۲۳۱۹۰ نفر از دانش‌آموزان در پایتخت آلمان در دوره‌های آموزش کاتولیک شرکت کردند که این تعداد ۶.۴ درصد از کل دانش‌آموزان برلین را تشکیل می‌دهد.

آمار شرکت‌کنندگان در دوره‌های کاتولیک نیز ۷۰۴ نفر کمتر از سال گذشته بوده است. در دوره‌های آموزشی یهودیان نیز ۱۰۱۴ دانش‌آموز طی امسال حضور داشتند که البته نسبت به سال گذشته فقط یک نفر کمتر بوده است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات