۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۶۴۲۴۱۹

هیئتی که ۵ هزار درخت زیتون برای اشتغال زایی می‌کارد

هیئتی که ۵ هزار درخت زیتون برای اشتغال زایی می‌کارد
مسئول هیئت یامهدی واوان گفت: این هیأت در روز درختکاری بنا دارد، ۵ هزار اصله نهال زیتون بکارد و پس از دو سال با فرآوری میوه‌های آن برای جوانان اشتغال‌زایی کند.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) و مسئول هیأت یامهدی (عج) واوان در شهرستان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: مسجد و هیأت تراز انقلاب اسلامی، فرامراسمی باید عمل کنند و نباید تنها به برگزاری نماز جماعت یا مراسم‌های دینی و مذهبی اکتفا کنند، بلکه مومنین تربیت شده در این دو نهاد دینی باید تربیت‌یافتگی خود را در رفع نیازهای مردم و خلاء‌های کشور ظهور و بروز دهند.

درخت که انسان بکارد بعد از مرگ نیز به او خیرات می‌رساند

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مورد نیاز جهت ورود به مساجد و هیأت‌ها محیط زیست است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری هرساله به درختکاری می‌پردازند. همچنین روایات متعددی نیز مبنی بر اهمیت کاشت درخت در دین اسلام وجود دارد، مانند آن که امام صادق (ع) می‌فرمایند یکی از باقیات و صالحاتی که بعد از وفات نیز به انسان خیر می‌رساند، درختی است که کاشته باشد.

۵ هزار درخت زیتون می‌کاریم

موسوی تصریح کرد: در منطقه واوان شهرستان اسلامشهر با رایزنی‌های صورت گرفته با شهرداری بنا داریم در روز درختکاری ۵ هزار اصله نهال زیتون در محله‌ای که مسجد موسی بن جعفر (ع) و هیأت یامهدی (عج) قرار دارد، بکاریم. درخت زیتون انتخاب شده است، زیرا این درخت در منطقه ما و مجموعاً با هوای ایران سازگاری بسیار بالایی دارد و همچنین در قرآن نیز مورد اشاره قرار گرفته و در ۱۲ ماه سال نیز سبز است.

امام جماعت مسجد موسی بن جعفر (ع) واوان اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل انتخاب درخت زیتون برای کاشت در این منطقه، ثمردهی آن است که می‌توانیم در آینده به‌وسیله آن، زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم بدین ترتیب با تحقیقات صورت گرفته، نژاد مانزانیلا درخت زیتون را انتخاب کردیم تا بتوانیم از محصول آن برای روغن گیری و فرآوری جهت خوراکی استفاده کنیم.

کاشت ۲ هزار درخت در منازل همسایگان مسجد

وی با بیان اینکه این درخت‌ها در روز ۱۵ اسفندماه با سه روش کاشته خواهند شد، تصریح کرد: در روش اول بنا داریم ۲ هزار درخت در منازل همسایگان مسجد بکاریم که برای این امر، مدتی است در سطح منطقه با عنوان «خبر خوب» اطلاع‌رسانی کردیم تا هر فردی که تمایل به کاشت درخت در حیاط خانه خود را دارد با مسجد تماس حاصل کند تا به صورت رایگان درخت در منزل آنها کاشته شود. این طرح با استقبال بسیار ساکنین مواجه شده است.

موسوی افزود: برای تمام این درخت‌ها بناست شناسنامه صادر شود و اهالی می‌توانند درخت را به نام فرزندان، اموات و یا شهدا ثبت کنند تا در حفظ و نگهداری این درخت‌ها نیز کوشاتر باشند.

مسئول هیأت یا مهدی (عج) واوان گفت: در روش دوم بنا داریم درخت‌ها را در مجتمع‌های مسکونی اطراف مسجد بکاریم که برای این امر در جلسات متعددی با هیأت امنای این مجتمع‌ها برگزار شده است و با اخذ موافقت از آنان بناست، تعدادی از این درخت‌ها نیز در این مکان‌ها کاشته شوند. همچنین تعداد دیگری از نهادها نیز در فضای سبز اطراف مسجد کاشته خواهد شد.

 

اقتباسی/ هیأتی که ۵ هزار درخت زیتون می‌کارد تا برای جوان اشتغال‌زایی کند

 

اشتغال‌زایی با میوه‌های درخت زیتون برای جوانان

وی با اشاره به اینکه این نژاد درخت زیتون زودبازده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو سال آینده میوه دهد، تصریح کرد: در سال‌های آینده بنا داریم از مردم بخواهیم تا میوه درخت زیتون را تحویل مسجد دهند و ما با فرآوری آن‌ها امکان اشتغال‌زایی جوانان منطقه را فراهم کنیم که در نهایت بخشی از محصول حاصل به مردم تحویل خواهد شد و بخش دیگری نیز به فروش خواهد رسید تا در امور خیر هزینه شود.

موسوی با بیان اینکه در مسجد موسی بن جعفر (ع) واوان یک اتاق را به عنوان اتاق محیط زیست اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم در امور مختلف فعالیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: روز پانزدهم اسفند روز درختکاری مصادف با میلاد امام جواد (ع) از ساعت ۱۵ بنا داریم با حفظ تمام مسائل بهداشتی مراسم‌ جشن برگزار کنیم و به صورت نمادین نیز هرکدام از اقشار مختلف منطقه یک اصله درخت در مجتمع مسکونی خواهند کاشت. /882/ 101/

منبع: فارس
ارسال نظرات