۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۴۲۴۴۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان مطرح کرد؛

اختصاص نذورات امسال خیران سلامت استان سمنان به خرید مواد ضدعفونی

اختصاص نذورات امسال خیران سلامت استان سمنان به خرید مواد ضدعفونی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در تلاشیم با توجه به شیوع ویروس کرونا نذورات امسال خیران سلامت استان به خرید مواد ضد عفونی برای اقشار محروم اختصاص یابد.
به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری بعدازظهر امروز در جلسه ویدئو کنفرانس رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان سمنان، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اعتکاف در ایام رجب امسال در سراسر کشور و از جمله استان سمنان لغو شد.

وی افزود: همه‌ساله در استان سمنان در ایام اعتکاف بسیاری از خیران نذورات خود را اهدا و توزیع این نذورات به‌سرعت بین نیازمندان و فقرا به‌ویژه در مناطق محروم استان انجام می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به تشکیل کمپین حمایت از خیران سلامت بیان کرد: مقررشده است که نذورات خیران سلامت امسال به توجه به شیوع ویروس کرونا اختصاص به خرید مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی درمانی می‌یابد و پس از خرید، این اقلام در مناطق محروم توزیع می‌شود.

‌حجت الاسلام شکری مقابله با ویروس کرونا را در حال حاضر امر مهم در جامعه دانست و گفت: تمامی برنامه‌ها و اهداف در حال حاضر باید متمرکز بر این موضوع باشد و در این میان روحانیان نیز همچون دیگر اقشار جامعه نقشی مهم در تحقق اهداف خیران سلامت دارند.

وی بیان کرد: با توجه به نیاز امروز مردم به اقلام بهداشتی و درمانی و مواد ضدعفونی لازم است نذورات اعتکاف امسال به‌صورت نقدی در یک شماره‌حساب مشخص تحت عنوان خیران سلامت واریز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تأکید کرد: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا لازم است از تمامی ظرفیت تشکل‌های مذهبی اعم از کانون مداحان، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد، انجمن‌های اسلامی استفاده شود.

‌حجت الاسلام شکری راهکار دیگر توسعه نذورات حوزه سلامت در استان سمنان را بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و تشکل‌های انقلابی عنوان کرد.

وی تأکید کرد: برای هرگونه اقدام در راستای توسعه نذورات حوزه سلامت باید هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان انجام شود./977/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات