۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۴۳۲۶۶
تشریح اقدامات جامعه الزهرا برای مقابله با کرونا؛

از برگزاری مجازی دروس تا حضور جهادی طلاب خواهر در کنار مدافعان سلامت

از برگزاری مجازی دروس تا حضور جهادی طلاب خواهر در کنار مدافعان سلامت
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی از تعطیلی دروس به صورت حضوری در تمامی مقاطع تحصیلی و نیز حضور طلاب خواهر در کنار مدافعان سلامت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود مدنی امروز در نشستی خبری اقدامات و فعالیت های جامعه الزهرا(س) را در مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور از بصیرت و توجه ویژه ملت ایران و همکاری و عمل آنان به دستورات ستاد ملی مقابله با این ویروس تقدیر کرد و گفت: بسیار خرسندیم که مردم بصیر ما با این مساله به خوبی برخورد کردند، تعطیلی نماز جمعه که از افتخارات انقلاب اسلامی است نیز به خاطر سلامتی مردم انجام شده و خوشبختانه مردم نیز پذیرفتند که فرائض الهی در شرایطی می تواند به گونه ای دیگر انجام شود.

وی تاکید کرد: در خصوص احکام اموات ناشی از ویروس کرونا حتما باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد اما در عین حال نباید نسبت به مسائل شرعی غافل بود.

رسانه ها امیدآفرین باشند

مدیر جامعه الزهرا ایجاد اضطراب و هراس در جامعه را امری ناپسند دانست و یادآور شد: رسانه ها بویژه رسانه ملی باید در این خصوص با تدبیر بیشتری عمل کنند و امید دهی و ارائه آموزش های دقیق به مردم و جامعه سرلوحه فعالیت های شان باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی در ادامه از هماهنگی کامل جامعه الزهرا با ستاد مقابله با کرونا و ستاد بحران استان خبر داد و افزود: ما در مجموعه جامعه الزهرا در بخش های مختلف هماهنگی صد درصدی با ستاد مقابله با کرونا داشتیم و تمام  دستورالعمل های ابلاغی و اعلامی را رعایت کرده ایم.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا مجموعه ای که الزاما دولتی نیست و تابع مقررات سازمانی نیست اما در این شرایط این تعهد را در خود احساس می کند که هماهنگ با مدیریت بحران و ستاد مقابله با کرونا عمل کند.

تعطیلی کلیه برنامه های آموزشی و پژوهشی به صورت حضوری

مدیر جامعه الزهرا از تعطیلی تمامی برنامه های آموزشی، ورزشی و پژوهشی این نهاد به صورت حضوری خبر داد و گفت: بزرگ ترین مهدکودک خاورمیانه با هزار نفر عضو در جامعه الزهرا به خاطر پیشگیری از ویروس تعطیل شد، همچنین فعالیت های ورزشگاه جامعه الزهرا که شامل بیست رشته ورزشی می باشد، به صورت کامل تعطیل شد.

حضور جهادی طلاب خواهر در کنار مدافعان سلامت

وی از حضور جهادی طلاب خواهر جامعه الزهرا در کمک به مدافعان سلامت کشور خبر داد و افزود: طلاب خواهر در عرصه های مختلف کمک رسانی از جمله تجهیز اموات، انجام مسائل شرعی، غسل، تیمم، کفن و نیز حضور در بیمارستان با وجود خطرهای جدی در کنار کادر درمانی و پزشکان مشغول خدمات رسانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اضافه کرد: بخشی از خواهران طلبه به بیمارانی که همراهی ندارند کمک رسانی می کنند، برخی از خواهران نیز با حضور در بیمارستان ها در قالب های مختلف از جمله عیادت به بیماران و کمک به پرستاران مشغول خدمت رسانی هستند؛ بخش قابل توجهی از طلاب خواهر ما نیز با همکاری بسیج و سایر دستگاه ها مشغول تهیه و توزیع پک های بهداشتی در مناطق محروم شهر قم هستند.

وی ادامه داد: بخش دیگری از خواهران طلبه( سی نفر) نیز مشغول دوخت لباس برای کادر درمانی هستند؛ در عرصه رعایت اقدامات بهداشتی مجموعه جامعه الزهرا نیز به صورت کامل بخش های مختلف کاملا ضد عفونی شده و تعدادی ماسک و ژل بهداشتی نیز در اختیار همکاران قرار گرفت.

مدیر جامعه الزهرا در بخش دیگری از سخنان خود از تعطیلی کامل برنامه های آموزشی به صورت حضوری در تمامی مقاطع خبر داد و گفت: از همان ابتدا و به محض اعلام ستاد بحران استان، تمامی برنامه ها را لغو کردیم، نشست ها، سمینارها و برنامه های تجمعی کنسل شد.

تعویق برگزاری آزمون ورودی جامعه الزهرا

وی از پیگیری برنامه های آموزشی جامعه الزهرا در سطح های یک، دو، سه و چهار به صورت غیر حضوری خبر داد و  افزود: با تلاش شبانه روزی همکاران ما در بخش های مختلف، تمامی زیرساخت های لازم برای بهره مندی طلاب خواهر و اساتید از سامانه های آموزش غیر حضوری فراهم شده و در این خصوص جای نگرانی نیست.

مدیر جامعه الزهرا همچنین از تعویق زمان برگزاری آزمون پذیرش این نهاد که قرار بود جمعه نهم اسفندماه برگزار شود خبر داد و اعلام کرد که آزمون در تاریخ 29 فروردین ماه برگزار خواهد شد؛ البته اگر شرایط مساعد نبود در این باره مجددا تصمیم گیری خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از نام نویسی چهار هزار نفر در آزمون ورودی جامعه الزهرا خبر داد و اعلام کرد که با برگزاری آزمون حدود یک هزار و پانصد نفر در مقاطع مختلف پذیرش خواهند شد.

وی بیان داشت: دوره های آموزشی تربیت محقق، تربیت مبلغ، تربیت مترجم و دوره های کوتاه مدت مهارتی شامل دوره های هنر، دوره مهارت زندگی، دوره سبک زندگی و سایر دوره ها نیز به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی افزود: مرکز آموزش زبان فارسی جامعه الزهرا نیز برنامه های خود را از طریق شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دنبال می کند و در حال حاضر هم امکان ثبت نام وجود دارد و هم ادامه آموزش ها به صورت آنلاین به ثبت کنندگان ارائه می شود.

هیچ مورد مشکوک کرونایی نداشتیم

وی همچنین از چکاب کامل طلاب خواهر غیر ایرانی جامعه الزهرا خبر داد و گفت: برای طلاب خواهر غیر ایرانی آزمایش های دقیق و حساب شده ای داریم و در این زمینه می توانیم ادعا کنیم که هیچ مرکزی مثل جامعه الزهرا سخت گیری نمی کند؛ در ماجرای کرونا نیز هیچ گونه مورد مشکوکی را نداشته ایم.

مدیر جامعه الزهرا به ایجاد محدودیت ها در بخش های مختلف این مرکز به منظور رعایت مسائل بهداشتی اشاره و تصریح کرد: ما در بخش اداری کارمندان را به چهار دسته تقسیم کرده ایم، دسته نخست افرادی هستند که بیماری زمینه ای دارند، به این قبیل افراد مرخصی کامل داده ایم؛ دسته دوم افرادی هستند که به صورت مستقیم سرو کارشان با طلاب محصل است و به دلیل تعطیلی دروس به صورت حضوری، آنها نیز به مرخصی استعلاجی و استحقاقی رفته اند؛ دسته سوم افرادی هستند که امکان دور کاری دارند، آنها نیز از منزل فعالیت های محوله را انجام می دهند و در مرکز حضور ندارند، دسته چهارم نیز افرادی هستند که نیاز به حضورشان در مجموعه احساس می شود، در خصوص این افراد نیز مسائل بهداشتی و فیزیکی کاملا رعایت می شوند و همکاران به صورت دقیق توجیه شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی از راه اندازی گروه پاسخگویی به مسائل شرعی مرتبط با بیماری کرونا در جامعه الزهرا خبر داد و گفت: کارشناسان این گروه به صورت های مختلف تلفنی، اینترنتی و دیگر شیوه ها به سؤالات پاسخ می گویند؛ در همین راستا کلیپ آموزشی آماده شده و در اختیار نهادها و مراکز متقاضی قرار گرفته است.

مدیر جامعه الزهرا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنگاهای مالی این مرکز گفت: علی رغم بودجه ناچیزی که در قیاس با سایر مراکز آموزشی کشور در اختیار جامعه الزهرا قرار می گیرد، این مرکز منشا دستاوردها و خدمات بسیاری خوبی در بخش های مختلف بوده است و امیدواریم با رفع مشکلات شاهد رشد و ترقی بیش از پیش مجموعه های علمی و فرهنگی باشیم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات