۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۴۳۳۱۱
امام جمعه دامغان مطرح کرد؛

قرآن شفای همه دردها است|دعا و توسل درکنار رعایت بهداشت راه غلبه بر کرونا

قرآن شفای همه دردها است|دعا و توسل درکنار رعایت بهداشت راه غلبه بر کرونا
امام جمعه دامغان گفت: توکل به خداوند رحمان و دعا و توسل به قرآن و اهل بیت (ع) در کنار عمل به توصیه‌های بهداشتی راه غلبه بر کرونا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در نشست مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، فرماندار و معاونان، دادستان، شهردار و اعضای شورای اسلامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان اصناف، تولید کنندگان، مشاوران و اصحاب رسانه شهرستان دامغان به میزبانی سالن جلسات دانشگاه دامغان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش‌های انجام شده در حوزه آگاهی بخشی، پیشگیری و درمان مبتلایان به کرونا، به ویژه خدمات و فداکاری‌های خانواده بزرگ بهداشت و درمان و کادر پزشکی و پرستاری ماندگار و شایسته قدردانی است.

امام جمعه دامغان با اشاره به مجموعه اقدامات و تمهیدات اندیشیده شده در راستای پیشگیری از شیوع بیش از پیش کرونا، از برگزار نشدن نماز‌های جمعه و جماعت تا مراسمها، برنامه‌ها و اجتماعات فرهنگی و مذهبی سطح شهرستان با همکاری علما و روحانیان و مراکز ذیربط، خاطرنشان کرد: بدون تردید توجه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده، عدم خروج از منازل جز در مواقع ضروری، کنترل و محدود نمودن ورود افراد غیربومی به شهرستان، مدیریت شرایط بازار‌ها و جلوگیری از ازدحام و سدمعبر می‌تواند در پیشگیری از ابتلای بیشتر مردم شهرستان به این بیماری مثمرثمر باشد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات شبانه روزی انجام شده در حوزه درمان، از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خواست با اختصاص دادن تجهیزات و امکانات مورد نیاز بیمارستان ولایت دامغان به عنوان تنها بیمارستان این شهرستان، از نگرانی‌های به وجود آمده و کاستی‌های موجود بکاهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان توکل به خداوند متعال و رحمت و عنایت حضرت حق و امید بخشی را مهمترین لازمه‌های پیروزی بر این بیماری عنوان و تصریح کرد: خداوند متعال در آیات قرآن و اهل بیت (ع) بار‌ها از مقوله شفا سخن گفته اند و معصومین قرآن را شفای همه درد‌ها برشمردهاند، بی تردید دعا و توسل به ائمه اطهار (ع) و امید به عنایت الهی در کنار عمل به توصیه‌های پزشکی این بلا را دفع خواهد کرد.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه ملت ما ان شاءالله این امتحان بزرگ الهی و شرایط سخت را پشت سرخواهند گذارد و تاریخ حقایق بسیاری را از اهداف عاملان انتشار این ویروس و جنایت آن‌ها در حق بشریت مشخص خواهد کرد، گفت: دشمن متأسفانه با تعطیل کردن نماز‌های جمعه و جماعت و حرم‌های اهل بیت (ع) و ... با انتشار این ویروس مهلک به بسیاری از اهداف خود دست یافت، اکنون نباید اجازه دهیم این بیماری به فرصتی برای تاخت و تاز دشمن و برخی جریانات به مقدسات و ارزش‌های اعتقادی بدل شود. /۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات