۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۴۳۶۲۵
سید عمار حکیم:

دولت در برخورد با تجاوز آمریکا، از حاکمیت عراق دفاع کند

دولت در برخورد با تجاوز آمریکا، از حاکمیت عراق دفاع کند
رهبر جریان حکمت ملی عراق از دولت این کشور خواست که برای مقابله با تجاوز آمریکا، از حاکمیت این کشور دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز جمعه 23 اسفند ماه جاری تجاوز شب گذشته جنگنده‌های آمریکایی را محکوم کرد.

الحکیم با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود تأکید کرد: «نقض حاکمیت عراق توسط جنگنده‌های خارجی و بمباران مقرهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی در کربلای معلی، بابل، واسط و صلاح الدین و برخی از مراکز غیرنظامی را محکوم می‌کنیم».

وی هشدار داد که در جریان این تجاوزات، عراق به محلی برای درگیری و کشمکش سیاسی و نظامی تبدیل خواهد شد.

این سیاستمدار عراقی در پایان از دولت عراق خواست که برای حفظ ابهت حکومت و حمایت حاکمیت خود از هر گونه تجاوز، نقش درست و مناسب خود را ایفا کند.

 


توئیت عمار الحکیم

 

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز جمعه پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی به استان‌های صلاح‌الدین، بابل، بصره و کربلا را هدف قرار دادند.

جنبش «النجباء» عراق هم با انتشار بیانیه‌ شدیداللحنی به این تجاوز آمریکایی واکنش نشان داد و تأکید کرد: «تداوم حماقت و تکبر آمریکایی‌ها، باعث درگیری در منطقه خواهد شد که در آن، قواعد درگیری تغییر خواهد کرد... و باعث خواهد شد که اکثریت ملت عراق از مرحله مقاومت مشروع (قانونی) وارد مرحله‌ای از مقاومت شوند که بر تمامی مجاهدانی واجب خواهد بود که آمریکا، پیشتر، آنان را آزموده و برایش بسیار دشوار است که با این سرعت، آنان را فراموش کند».

این جنبش خاطر نشان کرد، این اقدامات تا زمانی صورت خواهد گرفت که جریان مقاومت عراق بتواند طرح خود برای اخراج تمام نیروهای آمریکایی و خارجی را از خاک عراق اخراج کند و خداوند قدرتمندتر و بزرگتر از طغیانگری و عظمت دروغین و جعلی آمریکاست.

ارسال نظرات