۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۴۳۷۲۳

خواب دلالان برای فروش نوروزی خودرو تعبیر نشد

خواب دلالان برای فروش نوروزی خودرو تعبیر نشد
علاوه بر کرونا مهم‌ترین موضوعی که باعث شده مردم فعلاً خودرو خریداری نکنند، کاهش قیمت انواع محصولات است.
به گزارش خبرگزاري رسا، افرادی که به امید بازار پر التهاب شب عید خودرو مدام بر طبل گران شدن خودرو می‌زدند و با خرید چندین دستگاه امیدوار به سود بالا و فروش خودرو‌ها با قیمت‌های بالا بودند، امروز با ضرر بسیار بالایی روبه‌رو و مجبور به ارزانفروشی شده‌اند.

این روز‌ها رکود در بازار خودرو در حالی هر روز تشدید پیدا می‌کند که در سال‌های گذشته با نزدیک شدن به سال جدید تنور معاملات داغ بود و هر کس خود را برای سفر‌های نوروزی آماده می‌کرد، اما در حال حاضر شرایط حتی برای خریداران هم مناسب نیست، زیرا خرید خودرو علاوه بر رفت آمد‌های بسیار در نمایشگاه‌ها، مراجعات متعدد را هم به مراکز تعویض پلاک می‌خواهد که نگرانی از شیوع بیماری عاملی شده تا فعلاً خریداران دست از خرید بکشند.

البته علاوه بر کرونا مهم‌ترین موضوعی که باعث شده مردم فعلاً خودرو خریداری نکنند، کاهش قیمت انواع محصولات است. در طول دو ماه گذشته روند افزایشی قیمت دلار باعث شده بود تا دلالان بازار خودرو با اعلام قیمت‌های کاذب و غیر‌واقعی روند افزایش قیمت‌ها را در بازار رقم بزنند، به‌نحوی‌که قیمت خودرو‌های داخلی در بازار با رشد قابل‌توجهی علامت سؤال بسیاری از مردم را به دنبال داشت.

اما بعد از چند هفته، برخورد مراجع قضایی با سایت‌های فروش خودرو که قیمت‌های کاذبی را برای خودرو‌ها منتشر می‌کردند و ثبات نرخ ارز قیمت خودرو وارد شیب کاهش قیمت شد و امروز این خریدار است که رقم نهایی را اعلام می‌کند.
حال تصور کنید افرادی که به امید بازار پر‌التهاب شب عید خودرو مدام بر طبل گرانی خودرو می‌زدند و با خرید چندین دستگاه امیدوار به سود بالا و فروش خودرو‌ها با قیمت‌های بالا بودند، امروز با ضرر بسیار بالایی روبه‌رو و حتی مجبور هستند خودرو‌ها را به شرط پیدا کردن مشتری با قیمت‌های بسیار کمتر از بازار بفروشند.

به اعتقاد فعالان بازار بیماری کرونا باعث شده تا خریداری در بازار خودرو نباشد، این در حالی است که تعداد خودرو در بازار زیاد شده و روند کاهش قیمت‌ها ادامه دارد. به نظر می‌رسد با استمرار این شرایط کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو سرعت بیشتری پیدا کرده و آن تعداد از افرادی که خودرو را فقط برای کسب سود و سرمایه‌گذاری خریداری کرده بودند با ضرر روبه‌رو شوند.
فروشندگان خودرو می‌گویند بازار نیازمند آرامش است، اما با توجه به اوضاع و بیماری کرونا کاهش قیمت‌ها در بازار رکورد جدیدی را ثبت می‌کند. در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ که یک ماه پیش به ۴۹۰ میلیون تومان رسیده بود، امروز حدود ۴۴۰ تومان شده و حتی ارزان‌تر هم به فروش می‌رسد.

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد در خودرو‌های مونتاژی کاهش ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان و در خودرو‌های وارداتی ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان کاهش قیمت به وجود آمده است. علاوه بر این در خودرو‌های داخلی هم کاهش قیمت‌ها از ۶ تا ۲۰ میلیون تومان است.
البته در طول چند روز اخیر، قفل شدن معلامات روند کاهش قیمت‌ها را متوقف کرده، اما بی‌ثباتی بازار عاملی شده تا خبری از مشتری در بازار خودرو نباشد.

در این شرایط توصیه می‌شود اگر کسی تمایل به خرید خودرو دارد از مراکز دارای پروانه کسب خرید انجام داده و به هیچ عنوان در دام تبلیغات اغوا‌کننده فروش خودرو در فضای مجازی نیفتد. امروز دلالان با ضرر بسیار بالایی که در بازار خودرو کرده‌اند درصددند به صورت صوری خودرو فروخته و از آن طریق ضرر خود را جبران کنند./1360/
منبع: تسنیم
ارسال نظرات