۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۶۴۳۷۹۴

مرگ آگاهی؛ تهدید یا فرصت

حجت الاسلام هاشمیان با اشاره به هراس موجود در جامعه به دلیل ویروس کرونا؛ توجه به مرگ را از فرصت های مهم در این بحران معرفی می کند.
تعداد بازدید : 18
هادی شاملو
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
استاد محفوظ باشید عالی بود
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
«کرونا» بهانه‌ای شده است تا رسانه‌های ضدانقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، علیه دین و اعتقادات هجمه‌های سنگینی وارد کنند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
الذی خلق الموت و الحیات لیبلوکم ایکم احسن عملاً.
2
0
حامد قدوسی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
می‌دانم کورنا آمده ولی امکان مقابله را ندارم!
مشاهدات شخصی و جسته و گریخته من می‌گوید که مردم در گوشه و کنار کشور از خطر کرونا آگاه شده‌اند و کمابیش راه‌های مقابله با آن‌را هم می‌دانند. کمپین‌های اطلاع‌رسانی احتمالا خوب عمل کرده و هشدار لازم به مردم رسیده ولی این همه ماجرا نیست. مطمئنم خیلی از مردم خواهند گفت که «خودم هم می‌دانم که چه کنم ولی امکانش را ندارم!»

این‌ها چه کسانی هستند؟ چند مورد را مثال بزنیم:

۱) کسانی که توانایی مالی برای خرید انبوهی از مواد و وسایل ضدعفونی و پیش‌گیری (خصوصا با قیمت‌های جدید) را ندارند و به زحمت حداقل‌های زندگی خود را تامین می‌کنند.

۲) کسانی که ذخیره مالی و پس‌انداز لازم یا حقوق ثابت و تضمین‌شده برای خانه‌نشینی را ندارند و مجبور هستند که با وجود ریسک بیمار شدن، هزینه زندگی خود و خانواده‌شان را تامین کنند.

۳) کسانی که مجبورند با حضور در سر کار، بخش‌ها و تاسیسات کلیدی جامعه را سرپا نگه دارند. کادر زحمت‌کش و فداکار درمان را همه در ذهن داریم ولی گروه‌های دیگری هم هستند که اگر همه‌شان خانه‌نشین بشوند جامعه نمی‌تواند سرپا بماند: صندوق‌دار سوپرمارکتی که باید سر کار بیاید تا مردم بتوانند خرید کنند، ماموران بخش آب و برق و انرژی و مخابرات که باید زیرساخت‌ها را سرپا نگه دارند، ماموران انتظامی، کارمندان بانک‌ها، داروخانه‌ها، پیک‌های توزیع خرید آن‌لاین و ...

۴) کسانی که حمایت خانوادگی یا شرایط لازم یا توانایی جسمی برای عمل کردن کامل به اصول خانه‌نشینی و قرنطینه و رعایت بهداشت را ندارند.

در کنار اطلاع‌رسانی و دعوت به کاهش تعاملات اجتماعی به فکر این گروه‌ها هم باید باشیم و به آن‌ها کمک کنیم. چه جور کمکی؟ طبعا کمک مالی و لجستیکی و کالایی و خدمات داوطلبانه یک قدم مهم است. ولی در کنار آن‌ها یک کمک بزرگ دیگر این است که که اگر امکانش را داریم «خانه‌نشین» شویم. این طوری جامعه را خلوت می‌کنیم و احتمال انتقال بیماری به قشرهای با توانایی کم‌تر را کم می‌کنیم.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
با توجه به اعتراف آمریکا به موارد مرگ کرونا در آمریکا که قبلاً موارد آنفلوآنزا تلقی شده بود، تردیدها مبنی بر آن‌که منشأ ویروس کرونای جدید آمریکاست، نیز منطقی است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
الخوف في المجتمع هو بسبب الفيروس کروناوالخوف من الموت.
0
0