۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۴۳۹۷۷

آمریکا خواستار آزادی جاسوسش در لبنان شد

آمریکا خواستار آزادی جاسوسش در لبنان شد
سفیر جدید آمریکا در لبنان طی دیدار با مقامات این کشور خواستار آزادی جاسوس دو تابعیتی و اجازه سفر او به واشنگتن شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «دوروتی شیا» سفیر جدید آمریکا در لبنان جمعه گذشته برای نخستین بار از زمان تصدی منصب خود با «حسن دیاب» نخست وزیر لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، سفیر جدید آمریکا در دیدار مذکور شرط کمک واشنگتن به لبنان برای غلبه بر بحران اقتصادی را تحریم حزب‌الله دانسته است.

در ادامه مداخلات پیشین آمریکا در امور داخلی لبنان روزنامه «الشرق الاوسط» امروز (یکشنبه) به نقل از منابع لبنانی نوشت، سفیر آمریکا در دیدار با مقامات لبنانی درباره بازداشت «عامر الفاخوری» رایزنی کرده است.

 الفاخوری اصلیتی لبنانی دارد اما دارای تابعیت آمریکایی است و متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی هنگام اشغال لبنان نیز هست؛ او بر روند شکنجه زندانیان در بازداشت‌گاه «الخیام» در جنوب لبنان نظارت داشته است و معروف به قصاب الخیام است.

در ادامه این گزارش آمده، شیا خواستار آزادی الفاخوری که از یک بیماری سخت در رنج است، معالجه وی در بیمارستان و اجازه به او برای سفر به آمریکا شده است.

الشرق‌الاوسط افزود: به درخواست سفیر آمریکا پاسخ (مثبت) داده نشده و به او گفته شده الفاخوری لبنانی الاصل است و در برابر دادگاه نظامی ویژه این موضوعات محاکمه می‌شود و به او اجازه انتخاب وکیل داده شده، موضوعی که اکنون اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، پیشتر نیز «دیوید هیل» معاون امور اسیاسی وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی فاخوری و تحویل وی به آمریکا شده بود و نامه‌هایی شخصی در این خصوص از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تحویل مقامات لبنانی شده بود.

شهریورماه امسال (۱۳۹۸) بود که عامر الفاخوری که به آمریکا متواری شده بود، پس از بازگشت به لبنان بازداشت شد.

ارسال نظرات