۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۶۴۴۲۴۹
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت و گو با رسا:

برخورداری توأمان از علم و معنویت رمز موفقیت و پیشرفت انقلاب است

برخورداری توأمان از علم و معنویت رمز موفقیت و پیشرفت انقلاب است
نماینده خبرگان رمز موفقیت انقلاب را بهره توأمان از علم و معنویت دانست و گفت: دشمن برای این که اصلی ترین عامل پیشرفت انقلاب را محدود کند دست به تقابل علم و معنویت می زند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، علم و معنویت را دو عامل مهم پیشرفت انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اصلی ترین امتیازات انقلاب اسلامی که عامل اصلی پیشرفت تفکر انقلاب در کشورهای مختلف و در جمع نخبگان به شمار می رود، و به نوعی یک جهان بینی و نگاه جدید در برابر تمدن غربی محسوب می شود، تکیه بر دو عامل علم و معنویت در کنار هم بوده است.

وی به اهمیت علم و معنویت در انقلاب اسلامی اشاره و گفت: انقلاب اسلامی معتقد است که علم بدون معنویت مایه انحراف و معنویت عاری از علم، دانش و عقلانیت هم مایه پسرفت و تحجر است.

انقلاب با تئوری علم و معنویت پیشرفت های خیره کننده ای را به جهانیان ارائه کرد

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت چشمگیر انقلاب اسلامی در جهان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تئوری بین جمع دنیا و دین و جمع میان علم و معنویت شکل گرفت و پیشرفت های خیره کننده ای را به جهانیان ارائه کرد.

وی با بیان این که دشمنان وانمود می کنند که طرفداران معنویت با علم بیگانه هستند، افزود: دشمنان ما برای این که اصلی ترین عامل پیشرفت انقلاب را محدود کنند و در مقابل آن بایستند، در تلاش هستند که بین دو عنصر علم و معنویت جدایی بیندازند و وانمود کنند که طرفداران معنویت با علم بیگانه و آنها که اهل علم و دانش هستند، با معنویت بیگانه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم پاسخ این نقشه ها را روشن دانست و اظهار داشت: کسانی که در خط مقدم علم و دانش هستند، در جمهوری اسلامی خودشان بیشترین ارتباط را با مسائل معنوی دارند و پزشکان ما اهل دعا و معنویت هستند و در کنار تلاش در بیمارستان ها به نماز، عبادت و توجه به خداوند می پردازند و در ناحیه مقابل اهل معنویت، علما و پرچمداران معنویت در کشور، به پیشرفت های علمی احترام می گذارند و برای دانشمندان جایگاه ویژه ای قائل هستند.

برخورداری از علم و معنویت رمز موفقیت انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای توجه توأمان به علم و معنویت گفت: مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی بر هر دو عامل در عرض هم تکیه ویژه دارند، از یک سو به معنویت، توجه، تضرع و خواندن دعاها از جمله دعای هفتم صحیفه سجادیه و نماز جعفر طیار و از سوی دیگر به اجرای فرامین و دستورالعمل های صادر شده از ناحیه وزارت بهداشت و قرارگاه مبارزه با کرونا دعوت و این دو بال را در کنار هم ترویج می کنند و رمز موفقیت ما هم برخورداری از این دو بار توأمان بوده و هست.

وجود تطابق در توصیه های روایات و علم پزشکی پیرامون بیماری های مسری

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به تطابق توصیه های روایات و علم پزشکی پیرامون بیماری های مسری پرداخت و تصریح کرد: در روایات متعددی پیرامون بیماری های مسری، توصیه های جالبی به چشم می خورد که برخی از این روایات فرموده اند که از محیط های آلوده پرهیز کنید؛ در روایتی آمده است "اگر در شهری هستید که در آن شهر بیماری واگیردار آمده است، از آن خارج نشوید و به شهر دیگری نروید و اگر می خواهید به شهری بروید که در آن بیماری واگیرداری وجود دارد، از سفر به آن پرهیز کنید"؛ این دسته از روایات مطابق آن چیزی است که پزشکان بیان می کنند که سفر به شهرهایی در آن شهرها و مناطق بیماری است، مورد نهی بوده و مسافرت ساکنان در شهرهای مبتلای به بیماری به سایر شهرها کار نادرستی است، چرا که مایه انتقال و گسترش بیماری خواهد شد.

تأکید اسلام برای حفظ سلامتی خود و دیگران

وی به تأکیدات اسلام برای حفظ سلامتی خود و دیگران اشاره کرد و افزود: اسلام عزیز همانطور که برای صحت و سلامتی انسان ارزش قائل بوده و برای سلامتی دیگران نیز ارزش قائل است و از ما خواسته که در راستی حفظ و حراست از امنیت جامعه بکوشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم بر ضرورت رعایت مسائل بهداشتی تأکید کرد و اظهار داشت: قواعد و قوانین فقهی صراحت دارد بر این که اگر باعث شویم که امنیت جامعه به خطر بیفتد، مسؤول هستیم و رعایت ضوابط بهداشتی که مایه کاسته شدن از بیماری و بهبود وضعیت آن خواهد بود، حتماً لازم و ضروری است./822/ت302/ق

مهدی فلاحی
ارسال نظرات