۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۴۴۲۸۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

جایگاه المصطفی در نشر علوم دینی در جهان| چهره های شاخص سخن بی پایه نگویند

جایگاه المصطفی در نشر علوم دینی در جهان| چهره های شاخص سخن بی پایه نگویند
استاد حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر جایگاه والای المصطفی در نشر علوم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) در دنیا تأکید کرد که نباید با نسنجیده گویی این جایگاه را تخریب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در واکنش به اظهارات بی پایه و اساس مولوی عبدالحمید و اتهامات ناروا به جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: المصطفی بدون شک یکی از بزرگ ترین مراکز نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) در دنیا به شمار می رود که آثار متعددی نیز از خود به جای گذاشته است.

وی تصریح کرد: چهره های شاخص و برجسته کشور نباید به خود این حق را بدهند که به هر صورتی موضع گیری کرده و سخن بگویند، بلکه باید در صحبت های خود دقت بیشتری داشته باشند و مطالب که مستند درستی ندارد را به زبان و قلم نیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، مولوی عبدالحمید را یکی از چهره های سرشناس در میان اهل سنت برشمرد و گفت: واقعا جا نداشت که ایشان چنین سخنانی را بگوید که هیچ پایه و اساسی ندارد و موثق نیست چون شواهدی وجود دارد که نشان از کذب بودن این مدعا دارد.

وی با بیان این که چینی بودن یک فرد دلیل بر داشتن ویروس کرونا در او نمی‌شود، گفت: بله جامعه المصطفی طلاب چینی دارد ولی آنها مدت زیادی است که اصلا به چین سفر نکرده بودند و به صرف اهل چین بودن که نمی‌توان گفت آنها ویروس دارند؟ مگر ویروس از آن طرف دنیا در وجود آنها بدون هیچ زمینه انتقالی، وارد می‌شود؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: این سخنان یک شایعه بی اساس و در راستای خباثت و حیله برخی از افرادی است که موجب بیان این سخنان از سوی مولوی عبدالحمید شده و در حقیقت در جهت تخریب زحمات بی شائبه جامعه المصطفی العالمیه است.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد که چهره های شاخص کشور نباید با نادیده گرفتن شرایط موجود، اقدام به طرح مطالبی کنند که نه تنها پایه و اساسی ندارد بلکه جو روانی جامعه را نیز به هم ریخته و موجب بدبین شدن مردم نسبت به مراکز بزرگ دینی و فرهنگی می‌شود. /1330/ج

ارسال نظرات