۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۶۴۴۴۰۱

عراق از آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرد

عراق از آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کرد
وزارت خارجه عراق از ارائه دو شکایت‌نامه علیه آمریکا به سازمان ملل و شورای امنیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه عراق از ارائه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به حملات هوایی اخیر آمریکا علیه نیروهای امنیتی عراق خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق «واع»، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: این وزارتخانه دو شکایت‌نامه جداگانه به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به اقدام آمریکا در حمله به نیروهای عراقی ارسال کرده است.

وی افزود: وزارت خارجه عراق در این شکایت‌نامه‌ها، بمباران آمریکا را اقدامی خصمانه و نقض آشکار شروط حضور نیروهای آمریکایی در کشور توصیف کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق سپس در گفت‌وگو با شبکه المیادین توضیح داد که در شکایت به سازمان ملل تاکید کرد که حملات و تحرکات بدون موافقت دولت عراق اقدامی تحریک‌آمیز است و حملات صورت گرفته آمریکا در عراق، نقض حاکمیت این کشور محسوب می‌شود./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
به نقل از بی بی سی فارسی ظرف دو هفته آینده میلیون ها آمریکایی «محتاج نان شب» خواهند ماند

مجله اقتصادی فوربس سال گذشته از نتایج یک بررسی خبر داد که نشان می داد ۷۸ درصد کارگران و کارمندان امریکایی برای گذران زندگی به دستمزد بعدی خود محتاجند و پس اندازی ندارند که اگر امروز اخراج شدند تا ماه دیگر همه مخارج عادی را از محل آن تامین کنند.
0
0