۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۴۴۵۵۳
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

دوری از اجتماع در شرایط کنونی، جزء تعالیم دین است

دوری از اجتماع در شرایط کنونی، جزء تعالیم دین است
عالم اهل سنت خراسان شمالی گفت: اگر گفته‌های پیامبر (ص) را قبول داریم، در این شرایط اجتماع نداشته باشیم و رعایت این مهم در شرایط کنونی جزء آموزه‌های دینی است.

آخوند خال محمد آخوند سرفراز، عالم اهل سنت خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اهتمام و همت همگانی برای قطع زنجیره ویروس کرونا و مقابله با این بیماری تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه هدایتی روستای کلاته ابریشم در شهرستان مرزی رازوجرگلان سهم خود در مهار کرونا را آگاهی بخشی و متقاعد ساختن مردم برای اهمیت دادن به مسائل بهداشتی در پیشگیری از بیماری دانست.

آخوند سرفراز گفت: دین ظرفیت فراوانی در ایجاد آرامش و اطمینان درونی افراد در اوضاع کنونی دارد و بدون شک مردم منطقه جرگلان، افرادی مذهبی هستند و در چنین جامعه‌ای آموزه‌های دینی می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: من بارها به بزرگان محل که برای اقامه نماز به مسجد می‌آمدند، گفتم اگر آموزه‌های دینی و گفته‌های پیامبر (ص) را قبول دارید، اجتماع نکنید به‌گونه‌ای که لزومی ندارد نماز خود را در مسجد اقامه کنید.

آخوند سرفراز با تأکید بر اینکه توصیه‌های بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از کرونا مورد تأیید علمای اسلام است، افزود: به جوانان زیادی که در استان‌های خراسان رضوی و گلستان و همچنین تهران کار می‌کنند و به هنگام تعطیلات برای سرکشی از خانواده‌های خود به شهرستان برمی‌گردند می‌گویم اگر خانواده خود را دوست دارید و به ارزش‌های دینی معتقد هستید، خود را به مراکز بهداشت معرفی کرده و به مدت ۱۵ روز در خانه بمانید که بازخورد این آگاهی بخشی و توصیه‌ها را در وضعیت پاک این منطقه از بیماری کرونا مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، بنا به اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی شمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در این استان با مرگ ۲ نفر دیگر در ۲۴ گذشته به ۹ تن رسیده و 100 نفر هم در استان مبتلا به این ویروس هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات