۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۴۴۷۲۲

1000 ابتلای جدید به کرونا در آمریکا در کمتر از 1 ساعت

1000 ابتلای جدید به کرونا در آمریکا در کمتر از 1 ساعت
مقامات درمانی آمریکا اعلام کردند که در کمتر از یک ساعت آمار مبتلایان به کرونا در این کشور 1000 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات درمانی آمریکا اعلام کردند که در کمتر از یک ساعت شمار مبتلایان به کرونا در این کشور 1000 هزار نفر افزایش یافته تا مجموع مبتلایان به کرونا در آمریکا به 13 هزار و 159 نفربرسد. در 24 ساعت گذشته تعداد افرادی که تست کرونای آنها در آمریکا مثبت اعلام شده 4412 نفربوده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار، طی 24 ساعت گذشته 39 نفر دیگر در آمریکا به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان این ویروس در امریکا به 189 نفر برسد.

«دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا که چند هفته پیش اخبار مربوط به شیوع ویروس «کرونا» را «حقه دموکرات‌ها» توصیف می‌کرد روز پنجشنبه گفت که اوضاع ناشی از این بیماری در آمریکا «بد» است. 

آمارها نشان می‌دهد که قربانیان ویروس کرونا در سرتاسر جهان از 10 هزار نفر فراتر رفته و تعداد کل مبتلایان نیز به 244 هزار 615 نفر رسیده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی زاهد
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
یک جوان ۲۴ ساله چینی اهل هنگ‌کنگ، که دانشجوی دانشگاه لندن است و به سختی توانسته به هنگ‌کنگ بازگردد، می‌گوید مانند این است که از جنگ گریخته‌ام. او وضع لندن را چنین توصیف کرده: در اصل قصد داشتم تا ماه ژوئن در لندن بمانم ولی ترسیدم که به زودی بیماری بریتانیا را فراگیرد و مردم نتوانند با آن مواجه شوند. سطح هشیاری مردم برای حفاظت از خود بسیار پائین است. آنان تجربه سارس را ندارند و واکنش‌شان به شیوع کرونا بسیار کند است.

اشاره این دانشجو به شیوع کروناویروس سارس در سال ۲۰۰۳ در هنگ‌کنگ است. سارس در نوامبر ۲۰۰۲ از استان گوان‌دون در جنوب چین آغاز شد، به کشورهای مجاور راه یافت، تا سال ۲۰۰۳ بیش از ۸۰۰۰ نفر را مبتلا کرد و به مرگ حداقل ۷۷۴ نفر انجامید. از سال ۲۰۰۴ تاکنون از ویروس سارس خبری نیست
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
بیل گیتس: سیستم کنترل شیوع #کرونا در آمریکا بی‌برنامه است
گیتس در گفت و گویی عنوان کرده که سیستم آزمایش و بررسی بیماران کرونا در آمریکا اصلا منظم نیست و این کشور باید به کمک CDC وب سایتی برای جمع‌آوری علائم شهروندان برپا کند. او همچنین از ضرورت قرنطینه اجتماعی می‌گوید و آن را برای کنترل شیوع ویروس، حیاتی می‌داند.

با این حال با مبتلا شدن بیش از ۹ هزار نفر در آمریکا به این ویروس، بسیاری از مردم نسبت به توانایی دولت در کنترل کرونا تردید دارند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
ترامپ: اوضاع بد است
رئیس‌جمهور آمریکا که چند هفته پیش اخبار مربوط به شیوع ویروس «کرونا» را «حقه دموکرات‌ها» توصیف می‌کرد امروز پنجشنبه گفت که اوضاع ناشی از این بیماری در آمریکا «بد» است.
ترامپ همچنین از داروی «رمدسیویر» که برای درمان «ابولا» مورد استفاده قرار گرفته به عنوان دیگر درمان محتمل برای مبارزه با ویروس کرونا نام برد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
رویترز: آمریکا هم‌زمان با پیشنهاد کمک به ایران علیه این کشور تحریم وضع می‌کند
خبرگزاری رویترز با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه کشورمان گزارش داد: واشنگتن درحالی پیشنهاد کمک به ایران برای مقابله با اپیدمی کرونا ویروس را مطرح کرده است که به فشار حداکثری خود علیه این کشور نیز ادامه می دهد.

آمریکا روز سه شنبه تحریم های جدیدی را علیه 9 نهاد در آفریقای جنوبی، هنگ کنگ و چین و به علاوه سه فرد ایرانی به دلیل همکاری با بخش پتروشیمی ایران وضع کرد.

مایک پمیئو وزیر امورخارجه آمریکا هنگام اعلام تحریم های جدید علیه ایران گفت که این کشور در حال بررسی آزادی شهروندان آمریکایی است
1
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
خیلی خوب و عالی
خسته نباشید
0
0