۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۴۴۷۳۰

آمریکا یک جاسوس اسرائیلی را از لبنان فراری داد

آمریکا یک جاسوس اسرائیلی را از لبنان فراری داد
به دنبال انتقال روز گذشته یک جاسوس رژیم صهیونیستی به خارج از لبنان با بالگرد آمریکایی، رئیس دادگاه نظامی لبنان استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک بالگرد آمریکایی روز گذشته در محیط سفارت آمریکا در لبنان در منطقه «عوکر» (واقع در شمال لبنان) به زمین نشست و «عامر الفاخوری» جاسوس رژیم صهیونیستی را به خارج از لبنان منتقل کرد.

در واکنش به این مسئله، «حسین عبد الله» رییس دادگاه نظامی لبنان امروز جمعه اعلام کرد که از سمَت خود کناره‌گیری می‌کند.

شبکه خبری المیادین به نقل از عبدالله گزارش داد که «به احترام سوگند و شرافت نظامی‌ام، از ریاست دادگاه نظامی کناره‌گیری می‌کنم».

وی تصریح کرد: «از ریاست دادگاهی کناره‌گیری می‌کنم که در آن، اجرای قانون با فراری دادن یک جاسوس، درد یک اسیر و خیانت یک قاضی، برابر است».

مردم لبنان نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، تجمع اعتراضی در برابر دادگاه نظامی برگزار کردند و برخی از معترضان نیز با به آتش کشیدن لاستیک، برخی از مسیرهای اصلی را بستند.

«حسن بزی» وکیل امور اسرای آزاد شده در لبنان روز گذشته گفت، کسی که اجازه به زمین نشستن این بالگرد را در سفارت آمریکا داده در تناقض با تصمیم دادگاه لبنان مبنی بر منع سفر الفاخوری عمل کرده است.

«عباس قبلان» از اسرای آزاد شده هم گفت: آنچه امروز رخ داد نتیجه خیانتی بود که دادگاه نظامی لبنان انجام داد. الفاخوری بیمار نیست و پرونده پزشکی وی ساختگی است.آنچه در این زمینه انجام شد، لکه ننگی بر پیشانی قوه قضائیه و مجریه لبنان است.

دادگاه نظامی لبنان ۲۶ اسفند  دفاعیه صوری را که وکلای عامر  الفاخوری به بهانه قدیمی شدن اتهام‌های وارد شده به موکلشان ارائه دادند، پذیرفت و حکم آزادی الفاخوری ملقب به قصاب بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان و جاسوس رژیم صهیونیستی را صادر کرد .

از زمان بازداشت وی در لبنان لحظه‌ای از فشارهای آمریکا بر بیروت برای آزادی وی کم نشد. گفته می‌شود الفاخوری مبتلا به سرطان است و از زمان بازداشت مدت زیادی را در بیمارستان گذرانده است.

الفاخوری دو تابعیتی –لبنانی، آمریکایی- در سپتامبر سال گذشته میلادی پس از بازگشت از آمریکا در لبنان بازداشت شد. وی در زمان اشغال لبنان فرمانده‌ای نظامی در زندان الخیام در جنوب لبنان بود و با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کرد.

ارسال نظرات