۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۶۴۴۷۴۲
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کنیم

تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کنیم
آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه تهدید کرونا را باید به فرصت تبدیل کنیم، گفت: مردم با توسل و تضرع در پیشگاه الهی خواستار رفع این بلا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در پیام صوتی به مناسبت سال نو و شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: روز اول فروردین آغاز تحول عالم طبیعت است، قرآن کریم می فرماید: بدانید مسلما خداوند زمین را بعد از مرگش زنده می کند و ما آیات خود را برای شما تبیین می کنیم شاید تعقل کنید.

وی افزود: حیات زمین بعد از مرگ زمستانی از آیات توحیدی به شمار می رود لذا عید نوروز فلسفه عقلانی دارد و آغاز زندگی جدید زمین است؛ تحول و حیات زمین برای انسان عبرت است.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند زمین را برای انسان خلق کرد، ابراز داشت: بنابراین انسان نباید کمتر از زمین باشد و باید متحول و منقلب شود و زندگی جدیدی را برای خود آغاز کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به روایتی مبنی بر اینکه خداوند دلهای مرده را با ظهور امام زمان(عج) زنده می کند، اظهار داشت: امسال عید نوروز با روز جمعه که سید ایام و عید مسلمانان به شمار می رود مقارن شده است، همچنین این روز با شهادت باب الحوائج امام کاظم(ع) مصادف است.

وی با اشاره به اینکه باب الحوائج بودن امام کاظم(ع) تنها مختص شیعیان نیست، ابراز کرد: مسلمانان اهل سنت در بغداد از دیرباز به این باور ایمان داشتند و می دانستند امام کاظم(ع) باب الحوائج و مشکل گشا هستند و پناهگاه انسان های مضطر محسوب می شوند.

آیت الله صدیقی کرونا را یک بحران جهانی دانست و گفت: امروز این بیماری فراگیر قدرت های بزرگ را به زانو درآورده و این نشانه اراده و قدرت الهی است و هیچ قدرتی نمی تواند با قدرت خداوند مقابله کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به دعای هفتم صحیفه سجادیه، عنوان کرد: رهبری به مردم توصیه کردند این دعا را بخوانند؛ در این دعا آمده هیچ قدرتی جز خداوند نمی تواند جامعه انسانی را از بلا در امان بدارد.

وی با بیان اینکه بیماری سازنده است، تصریح کرد: انسان هنگام مبتلا شدن به بیماری عاجز بودن خود را اقرار و قدرت الهی را درک می کند؛ بیماری فرصتی است تا انسان بتواند تهدید را به فرصت تبدیل کند.

آیت الله صدیقی در پایان با بیان اینکه سلامتی بدن امانت الهی است، خاطرنشان کرد: انسان از صحت و سلامتی خودش باید در راستای انجام عمل صالح و کمک به دیگران همچنین امیدوار ساختن ناامیدها و بلند کردن زمین خورده ها بهره ببرد و برای آخرت توشه ای سنگین داشته باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات