۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۶۴۴۸۲۹
فرمانده سپاه خراسان ‌شمالی:

غربالگری مبادی ورودی خراسان شمالی باید با کنترل بیشتری انجام شود

غربالگری مبادی ورودی خراسان شمالی باید با کنترل بیشتری انجام شود
فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: باید در مبادی ورودی استان غربالگری ویروس کرونا با جدیت و کنترل بیشتری صورت گرفته و از ورود خودروهای غیربومی به استان جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، با بیان اینکه باید از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان جلوگیری شود، اظهار کرد: در مبادی ورودی استان باید غربالگری‌های موردنظر را با کنترل بیشتری انجام داده و از ورود مسافران با پلاک‌های غیربومی به شهرستان و استان همانند سایر استان‌های دیگر جلوگیری به عمل آید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مجموعه بسیج و سپاه در قالب 6 کمیته جهت مقابله با ویروس کرونا سازمان‌دهی شده و وظایف محوله خود را با تلاش شبانه‌روزی دنبال می‌کنند.

سردار چمن با تأکید بر اینکه توزیع اقلام بهداشتی بین 125 هزار خانواده روستایی استان هدف پیش روی سپاه استان است، افزود: کمیته‌های رفع آلودگی و بهداشت، تأمین سرمایه نیروی انسانی، امنیت، پیشگیری، روابط عمومی و تأمین و توزیع اقلام بهداشتی 6 کمیته فعال در مجموعه بسیج و سپاه خراسان ‌شمالی هستند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی از خریداری 250 طاقه پارچه جهت تهیه ماسک خبر داد و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت کارگاهی تولیدی ماسک خراسان شمالی که در مدت سه روز ایجاد شد توانستیم در مرحله اول 6000 پک بهداشتی بین خانوارهای روستایی شهرستان فاروج توزیع کنیم.

سردار چمن در ادامه افزود: روزانه بیش از 200 نفر از ساعت 7 صبح الی 15 عصر در حال تهیه و تولید ماسک هستند که پس از ساعت 15 تا نیمه‌های شب مشغول توزیع اقلام بهداشتی در روستای خراسان شمالی می‌باشند.

وی با ابراز گلایه از کمبود پزشک در ایستگاه غربالگری خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در مبادی ورودی استان باید غربالگری‌های موردنظر را با کنترل بیشتری انجام داده و از ورود مسافران با پلاک‌های غیربومی به شهرستان و استان همانند سایر استان‌های دیگر جلوگیری به عمل آید لذا در این خصوص باید تصمیم قاطعی در ستاد مبارزه با ویروس کرونا در خراسان شمالی گرفته شود.

مسلم محمد یاران، دادستان مرکز استان نیز در این جلسه از رصد فضای مجازی در خصوص نشر اکاذیب ویروس کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر شعبه ویژه رسیدگی به نشر اکاذیب و ایجاد تشویش در دادگستری کل استان تشکیل شده و به هیچ عنوان با احدی در این خصوص مماشات نخواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان شمالی با افزایشی جهشی، به ۱۳9 نفر رسید و ۱۴ نفر نیز فوت کردند.

سیداحمد هاشمی اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده تا ظهر اول فروردین، 138 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و متأسفانه تعداد آمار فوتی‌ها نیز به 14 نفر افزایش یافت.

وی ضمن تبریک عید نوروز به همه کادر بهداشت و درمانی سخت‌کوش استان و همچنین مردم خراسان شمالی، با اشاره با آغاز تعطیلات نوروزی اظهار داشت: انجام دیدوبازدیدهای مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می‌شود، لذا قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شهرستان‌های بجنورد 74 نفر، شیروان 9 نفر، فاروج 5 نفر، مانه و سملقان 10 نفر، جاجرم 4 نفر، گرمه 3 نفر و اسفراین 33 نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید 19 دچار شده‌اند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تاکنون 52 نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. آزمایش 250 نفر نیز منفی گزارش شده است و هم‌اکنون 132 بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات