۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۶۴۴۸۳۱
با هدف مقابله با کرونا؛

کارمندان خراسان شمالی تا نیمه فروردین دورکاری می‌کنند

کارمندان خراسان شمالی تا نیمه فروردین دورکاری می‌کنند
استاندار خراسان شمالی گفت: با هدف مقابله با ویروس کرونا، باید کارکنان اداراتی که نیازی به حضور فیزیکی آن‌ها نیست تا نیمه فروردین مرخصی رفته یا دورکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی شنبه پس از نشست ویدئوکنفرانسی با رییس جمهوری که با محوریت ویروس کرونا برگزار شد، دستورات جدیدی برای پیشگیری از انتشار این بیماری صادر کرد که موافقت ادارات با مرخصی و یا دورکاری کارکنان خود تا نیمه فروردین از آن جمله بود.

محمدعلی شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تأکید می‌شود که مدیران سازمان‌ها و اداراتی که نیاز ضروری به حضور فیزیکی کارمندان آنان نیست باید با مرخصی و دورکاری کارمندان خود تا ۱۵ فروردین موافقت کنند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار خرید اینترنتی «سروینا»، تأکید کرد: مراکز خرید اینترنتی که در این چارچوب به مردم معرفی شده‌اند به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: مراکز شلوغ مانند پاساژها و مراکز بزرگ خرید و نیز اماکن گردشگری نیز باید تا ۱۵ فروردین تعطیل باشند.

شجاعی همچنین بر تعطیلی برخی از اتحادیه‌ها و اصناف با بررسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأکید کرد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری و مقامات کشوری و استانداران برگزار می‌شود تا اطلاعات لازم به سمع و نظر استان‌ها رسانده شود.

شجاعی با اشاره به انتخاب هر یک از وزیران به عنوان معین یک استان گفت: دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وزیر معین استان خراسان شمالی معرفی شده و بنده در تماس با وی درخواست‌ها و نیازهای منطقه را اعلام کرده‌ام.

وی از همراهی مردم استان برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی و ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم در ادامه راه، خراسان شمالی جزو استان‌های برتر در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باشد.

گفتنی است، تاکنون 139 نفر در استان خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۴ نفر نیز فوت کرده‌اند./9314/پ203/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات