۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۴۴۸۸۴

اعتراف مقام‌های دولت ترامپ به بی‌اثر بودن ترور سردار سلیمانی

اعتراف مقام‌های دولت ترامپ به بی‌اثر بودن ترور سردار سلیمانی
مقام‌های دولت آمریکا اعتراف کرده‌اند ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشتباه راهبردی بوده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا اعتراف کرده‌اند تصمیم برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اهداف راهبردی خودش دست نیافته است. 

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته است: «آقای ترامپ، همزمان با آنکه دولتش در تلاش برای پیشبرد کارزار فشار اقتصادی حداکثری و فشار دی‍پلماتیک علیه ایران است در تلاش برای پاسخ دادن به وخیم‌تر شدن اوضاع پیرامون بحران کرونا است.»

نیویورک‌تایمز در ادامه این گزارش ایران و متحدانش در عراق را به ایجاد خشونت در عراق متهم کرده است. در این گزارش آمده است: «برخی از مقام‌های آمریکایی اکنون اعتراف می‌کنند که ترور ژنرال سلیمانی باعث نشده ایران و نیروهای نیابتی‌شان در رفتارهایشان برای خشونت‌آفرینی در داخل عراق و جاهای دیگر تجدید نظر کنند.»

نیویورک‌تایمز با اشاره به حملاتی که در روزهای اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق انجام شده نوشته است: «مقام‌های آمریکایی و عراقی می‌گویند این تنش‌ها موجب شده ایالات متحده در برابر چندین گزینه نامطلوب قرار داشته باشد. انتخاب به پاسخ ندادن ممکن است دعوت به حملات بیشتر باشد. پاسخ معتدل مانند هدف قرار دادن انبارهای شبه‌نظامیان و محدود نگاه داشتن تلفات ممکن است فقط باعث انتقاد بیشتر از سوی هراق شود که مدیون گروه‌های سیاسی شیعه است. پاسخ ستیزه‌جویانه از سوی آمریکا که باعث کشته شدن اشتباهی غیرنظامیان شود با خطر از دست دادن حمایت ارتش عراق رو برو است.»

ارسال نظرات