۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۴۴۸۸۵

بازتاب فرمایشات رهبری در رسانه های بین المللی

بازتاب فرمایشات رهبری در رسانه های بین المللی
رسانه های بین المللی بخش های مختلف فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازتاب دادند.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز  به‌مناسبت نوروز سال 1399 شمسی و عید مبعث پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به ‌صورت زنده از شبکه خبر سیما سخنرانی کردند.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در شبکه و خبرگزاری های بین المللی بازتاب گسترده ای داشت، که به طور خلاصه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

اسپوتنیک روسیه به پیشنهاد آمریکایی ها به ایران برای کمک دارویی جهت مهار کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران به پیشنهاد آمریکایی ها درباره کمک به ایران برای مقابله با کرونا پاسخ صریحی داد و اظهار داشت: «آمریکایی ها چندبار گفته اند حاضرند کمک دارویی به ایران کنند و گفته اند فقط شما از ما بخواهید. این از حرف‌های عجیب است. اولا خودتان دچار کمبود هستید. اگر دستتان باز است خودتان استفاده کنید. شما متهم هستید، این ویروس را ایجاد کرده اید. من نمی دانم این اتهام چقدر واقعی است. اما ممکن است دارویی وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند. شاید کسی را وارد ایران کنید تا اطلاعات خود را از میزان اثرگذاری این ویروس را تکمیل کند.»

این رسانه روسی ادامه داد: رهبر ایران خاطرنشان کرد که این روزها با بیماری همه گیر بین المللی مواجه هستیم. بعضی‌ها در کشور خود اطلاعات این بیماری را پنهان می‌کنند. این بیماری مشکلات اقتصادی ایجاد می‌کند که خداوند می فرماید اینجا هم صبر لازم است. مسئولین محترم در این کار دستوراتی داده‌اند که همه باید به آن عمل کنند تا این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود. کشور ظرفیت مقابله با چالش ها در هر سطحی را داراست. باید ظرفیت های داخلی شناسایی شود و افراد مومن و باانگیزه و جوان و متشرع به کار گرفته شوند.

المنار لبنان با اشاره به فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد که تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی اثبات کرده است که ما توانایی مقابله با هر تهدیدی را داریم.

رهبر انقلاب تصریح کرد که مردم باید به توصیه های مسؤولان پیرامون کرونا ملتزم باشند. آمریکایی ها مکرر گفته اند که حاضرند به ایران کمک کردند و این در حالیست که آن ها متهم ایجاد ویروس کرونا هستند و اگر این مساله اثبات شود، کدام انسان عاقلی در عین حالی که به شما اطمینانی نیست، از شما کمک می گیرد.

بازتاب فرمایشات رهبری در رسانه های بین المللی

شبکه راشاتودی روسیه به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: امروز خبیث ترین دشمن ما و جمهوری اسلامی آمریکا است. ما دشمن، کم نداریم اما از همه خبیث تر و عنودتر آمریکا است. مقامات آمریکا، دروغ گو، دجال، ظالم و تروریست هستند. آنان ایجاد کننده ویروس کرونا و عامل توزیعش در ایران هستند.

وی افزود: ادعای آمریکا برای کمک به ایران در جهت ریشه کن کردن ویروس کرونا یک ادعای عجیب است زیرا این کشور خود با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند. آمریکایی ها متهم هستند که این ویروس را خودشان تولید کردندید با وجود این شرایط کدام کشور عاقلی به آمریکا اعتماد می‌کند؟ بخشی از این ویروس با آشنایی‌های ژنتیکی به‌دست آمده از ایرانیان برای ایران ساخته شده که البته بخشی از دشمنی آنهاست. 

بی بی سی انگلیس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای، اتهام «تولید ویروس کرونا» را علیه مقام‌های آمریکایی مطرح کرد و گفت به همین دلیل ایران برای مقابله با کرونا از آمریکا کمک نمی‌گیرد.

آقای خامنه‌ای خطاب به مقام‌های آمریکایی گفت: شما متهمید که خودتان این ویروس را تولید کردید. او افزود که البته نمی‌داند چنین اتهامی چه قدر درست است و شواهد و مستنداتی نیز برای آن ارائه نداد.

رهبر ایران گفت ممکن است آمریکا در قالب کمک دارویی محصولاتی به ایران بفرستد که ویروس را "ماندگار" کند.

او همچنین یک فرضیه دیگر را مطرح کرد که اگر به گفته او ویروس کرونا به طور ویژه برای ایران طراحی شده باشد، آمریکا در قالب اعزام کمک بخواهد به ارزیابی اثر ویروس تولیدی خود بپردازد و اطلاعاتش را تکمیل کند.

رادیو فردا آمریکا نیز فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای در امروز را بازتاب داد و بیان داشت که رهبر جمهوری اسلامی، بدون ارائه هیچ توضیح یا شواهدی اتهامی مبنی بر «تولید ویروس کرونا» در آمریکا را پیش کشید و مدعی شد که: گفته می‌شود بخشی از این ویروس مخصوص ایران تولید شده است.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی، پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در مقابله با کرونا را رد کرد و گفت: «این جزو حرف‌های عجیب است ... اگر چیزی دارید و دست‌تان باز است صرف خودتان بکنید».

وی سپس خطاب به آمریکا گفت: شما «متهمید به اینکه این ویروس را شما تولید کرده‌اید. من نمی‌دانم این اتهام چقدر حقیقی است. اما وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به شما اعتماد می‌کند که شما بیائید برای او دارو بیاورید؟»

علی خامنه‌ای با ادعای اینکه ممکن است آمریکا در صدد ارسال دارویی برای «گسترش بیشتر بیماری» یا «ماندگار شدن ویروس» باشد گفت: «گفته می‌شود که یک بخش برای ایران بالخصوص تولید شده است».

رهبر ایران در سخنان روز یکشنبه‌اش بارها از «دشمن» نام برد و گفت: «ما دشمن کم نداریم؛ اما از همه خبیث‌تر و عنودتر آمریکا است».

وی بارها به آمریکا تاخت و مقام‌های آمریکا را «دروغ‌گو، پشت هم‌انداز، وقیح، طماع و انواع و اقسام شارلاتان» خواند و در مقابل، از «صبوری ملت ایران» تمجید کرد.

شبکه اینترنشنال عربستان نوشت: علی خامنه‌ای رهبر ایران، در یک سخنرانی تلویزیونی، با رد پیشنهاد کمک آمریکا برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در ایران گفت: «شما آمریکایی‌ها متهم هستید، این ویروس را ایجاد کرده‌اید.»

او با تاکید بر این که نمی‌داند «این اتهام چقدر حقیقی است»، ادامه داد: «اما ممکن است دارو شما وسیله‌ای برای گسترش و ماندگاری بیشتر این ویروس باشد و مانع تمام شدنش شود.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفت که اگر آمریکا کسی را به عنوان درمان‌کننده و پزشک به ایران بفرستد، او قصد دارد «اثر عملی سمی را که تولید کرده‌اند از نزدیک ببیند، تا اطلاعات خودشان را تکمیل کنند و دشمنی خودشان را بیشتر کنند.»

او همچنین گفت که خود آمریکا با «کمبود‌های وحشت‌آور» دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا مواجه است.

خامنه‌ای پیشتر نیز در پیام خود برای تشکیل «قرارگاه بهداشتی و درمانی نیروهای مسلح»، از احتمال «حمله‌ بیولوژیکی» به وسیله ویروس کرونا خبر داده بود.

خامنه‌ای بار دیگر آمریکا را «خبیث‌ترین دشمن جمهوری اسلامی»، خواند و مقام‌های این کشور را با صفاتی چون «دروغ‌گو، پشت‌هم‌انداز، وقیح، طماع،، ظالم، سنگدل، بی رحم، تروریست، شارلاتان» توصیف کرد.

او بدون ذکر نام کسی، برخی از مسئولان جمهوری اسلامی را نیز در مقابل آمریکا به «بی‌صبری» و برخی از «روشنفکرنماها» را نیز به همزبانی با دشمن متهم کرد.

رویترز لندن نیز فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را پوشش داد و نوشت: رهبر ایران ضمن طرح فرضیه اتهام «تولید ویروس کرونا» علیه مسؤولان آمریکایی، خطاب به آنها گفت: «شما متهمید که خودتان این ویروس را تولید کردید.»

آیت الله خامنه‌ای، گفت که ایران به دلیل همین فرضیه تولید کرونا به دست آمریکا از این کشور کمک نمی‌گیرد. وی همچنین گفت که بر اساس تأیید خود مسئولان آمریکایی‌، آنها خودشان دچار «کمبودهای وحشت‌آور» هم در زمینه تجهیزات و هم در زمینه دارو هستند.

رهبر ایران با اشاره به این که نمی‌داند چنین اتهامی چقدر «حقیقی» است، گفت: «وقتی این اتهام وجود دارد کدام عاقلی به شما [آمریکایی‌ها] اعتماد می‌کند که شما بیایید برای او دارو بیاورید؟ ممکن است داروی شما وسیله‌ای باشد برای آن که این بیماری را بیشتر گسترش دهد.»

وی همچنین افزود که ممکن است آمریکا در قالب کمک دارویی محصولاتی به ایران بفرستد که ویروس را «ماندگار» کند. به گفته او همچنین ممکن است ویروس کرونا طوری برای ایران درست شده که آمریکا در قالب فرستادن «درمان‌کننده یا پزشک» بخواهد به ارزیابی اثر ویروس تولیدی خود بپردازد و به گفته او «اثر سمی را که درست کرده‌اند ببیند» و به این وسیله اطلاعات خود را تکمیل کند.

در حال تکمیل ....

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گلشنی
Iran, Islamic Republic of
۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
تلقی جدید دولت‌ها را بر اساس توانمندی آنان در حفظ جان مردم خود در برابر بیماری کرونا به دو گروه «خوب»‌ و «بد» تقسیم می‌کند.
از این منظر، تاکنون چین و کره جنوبی و تایوان، و احتمالاً روسیه و ترکیه و کوبا، در رده «دولت‌های خوب» جای دارند.
قضاوت نهایی درباره کارنامه سایر دولت‌ها هنوز برایم ممکن نیست. ولی روشن است که دولت‌هایی چون مصر که، برای حفظ درآمد ناشی از توریسم، راه پنهان‌کاری در پیش گرفته و مردم خود را قربانی می‌کنند، در انتهای رده «دولت‌های بد» جای می‌گیرند.
نام ایران در رده «دولت‌های خوب» ثبت شده است.
از تلاش های مقامات بهداشت و درمان کشورم و خصوصا نصایح حکیمانه و تدابیر رهبر معظم انقلاب در مهار بحران کرونا کمال امتنان را دارم.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
خبر عالی ای بود.
0
0