۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۴۵۰۲۶
تولیت مدرسه علمیه مروی:

اهل بیت ظهور کمال بی نهایت الهی هستند

اهل بیت ظهور کمال بی نهایت الهی هستند
آیت الله تحریری با بیان اینکه اهل بیت(ع) ظهور کمال بی نهایت الهی هستند، گفت: اولیای الهی نسبت به دیگر انسان‌ها دارای وجود خاص و بی نهایت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، شب گذشته به صورت پیام صوتی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دعاها گنجینه خداشناسی هستند.

وی افزود: انسان از طریق همین دعاها می تواند حقیقت خداوند متعال را بشناسد و بداند به چه حقیقتی متصل است.

آیت‌الله تحریری با بیان اینکه خداوند متعال کرم بی پایان است، ابراز کرد: پاداشی که خداوند به بندگی بندگان عطا می کند از روی تفضل است و انسان استحقاق آن را ندارد که از پروردگار طلبکار باشد.

تولیت مدرسه علمیه مروی بیان داشت: انسان زمانی که به وجود و ایجاد خداوند متعال توجه داشته باشد و بداند، خواهد دانست که آن کمال مطلق آدمی را ایجاد و به خود قائم کرده است؛ همین معنا یک کمال خاص بوده و نیازمند شکرگذاری بی کران است.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال تمام امور خیر را در اختیار انسان قرار داده تا بتواند به کمال برسد، اظهار داشت: آیاتی وجود دارد که خداوند زمین را در اختیار و آسمان‌ها را مسخر انسان قرار داد تا آدمی بتواند با تصرف بر آنها به منافع خود دست یابد؛ همه اینها نعمت های بی کران الهی و بیانگر افاضه پروردگار است.

آیت‌الله تحریری در ادامه بیان داشت: انسان زمانی که به این کمالات رسید نباید تصور کند که غنی شده و مستغنی از افاضات الهی شده چرا که آدمی هرگز مستغنی از افاضات الهی نمی شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه دنیا عالم کسب و تجارت است، عنوان کرد: برخی انسان ها در این عالم تجارت پرسود دارند اما بعضی دیگر تجارتشان سراسر خسران و زیان‌بار است حتی سرمایه خودشان را هم از دست می دهند.

وی با بیان اینکه انسان باید از خداوند بخواهد سعه وجودی‌اش افزایش یابد، گفت: همه فعالیت های انسان در سعه وجودی و یا کوچک کردن وجودش تاثیر می گذارد. برای مثال صفت سخاوت موجب سعه وجودی انسان می شود در حالی که صفت بخل وجود آدمی را تنگ و کوچک می کند.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه انسان با خضوع در برابر غنی مطلق می تواند از کمالات الهی بهره مند شود، اظهار داشت: وجود پیامبراکرم(ص) و اولیای الهی چیزی جز خضوع در پیشگاه حضرت حق نبودند از این نظر وجود آن بزرگواران یک وجود خاص و نسبت به انسان ها بی نهایت است.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) ظهور کمال بی نهایت الهی هستند، خاطرنشان کرد: این معنا در پرتوی اظهار بندگی رخ می دهد. اولیای الهی هرگز چیزی از خودشان بیان نمی کنند و همه سخنان را با استناد به کلام الهی مطرح می کنند بنابراین می توان گفت دعاها جز از منبع وحی و اولیای الهی صادر نشده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات