۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۶۴۵۱۱۷

مزیت‌های کشور برای مقابله با بحران‌ها

مزیت‌های کشور برای مقابله با بحران‌ها
بدون تردید، حضور عناصر مومن و باانگیره و متشرع در همه لایه‌های گفته شده، عامل اصلی پیشرانی مقاومت در برابر چالش‌ها هستند که رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبر حکیم انقلاب در بیانات‌شان فرمودند:  «تجربه ۴۰ ساله نشان داده کشور ظرفیت مقابله با چالش‌ها و بحران‌ها در هر سطحی را دارد.»

بحران‌های ۴۱ سال گذشته و نحوه‌ی مواجهه‌ی با آن، سه مزیت انحصاری برای کشور ایران درست کرده است:

۱- انجام‌وظیفه دلسوزانه نهادهای حاکمیتی
انقلاب اسلامی موجب زایش نهادهای جدید و ارتقای نهادهای قبلی، در ظرف جمهوری اسلامی شد. لذا هر وقت در هر بخشی دچار بحران و چالش شدیم، نهادهای حاکمیتی با اقدامات دلسوزانه به خوبی به وظیفه‌ تخصصی‌شان -و فراتر از آن- عمل کردند. رویش سپاه و ارتقای ارتش در جنگ تحمیلی از این نمونه بود. امروز هم وزارت بهداشت و نهادهایی مثل هلال احمر و بهداری نیروهای مسلح در خط مقدم چالش سلامت مردم، باعث سرافرازی کشور در جهان شده‌اند.

۲- حرکت‌های داوطلبانه گروه‌های میانی
انقلاب زمینه ساز شکل‌گیری نهادهای میانی و حلقه‌های واسط بین مردم و حاکمیت شد. رویش نهاد بسیج، موسسات فرهنگی، گروه‌های جهادی، نهادهای خیریه‌ای و مردمی داوطلبانه در بخش‌های مختلف، از این دست هستند. جنگ و سیل و زلزله و کرونا، بستر تولد و رشد این حلقه‌های میانی بودند. این‌ها بصورت داوطلبانه به کمک مردم و حاکمیت شتافتند و افتخار آفرینی کردند.

۳- صبوری و مشارکت‌‌های مومنانه مردمی
عموم مردم ایران حقیقتا صبورند. این صبوری به واسطه ایمان به‌ خدا و اعتماد به انقلاب، در بستر بحران‌ها شکل گرفته است. مردم ما صبورند و همواره با جان و مال و عزیزانشان، در جنگ و بحران‌ها به صحنه آمدند و کشور و نظام ایران را سربلند و پرآوازه کردند.

بدون تردید، حضور عناصر مومن و باانگیره و متشرع در همه لایه‌های گفته شده، عامل اصلی پیشرانی مقاومت در برابر چالش‌ها هستند که رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند.
این نعمت را باید قدر دانست.

ذهن‌نوشته‌های‌یک‌بسیجی

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
لطفا بیانیه های اخیر حضرات آیات آقای سیستانی و حکیم در خصوص کرونا را کار کنید
1
0