۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۶۴۵۱۱۹
تا ظهر چهارم فروردین؛

۱۸۹ نفر در خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند| فوت ۱۹ نفر

۱۸۹ نفر در خراسان شمالی به کرونا مبتلا شدند| فوت ۱۹ نفر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت با اشاره به اینکه مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی به ۱۸۹ نفر رسید، از بهبودی ۹۹ بیمار و فوت ۱۹ نفر خبر داد.

سید احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده تا ظهر چهارم فروردین، ۱۸۹ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۹۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار کرد: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۴ نفر، شیروان ۱۵ نفر، فاروج ۶ نفر، مانه و سملقان ۱۰ نفر، جاجرم ۸ نفر، گرمه ۹ نفر و اسفراین ۳۷ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

این مسؤول گفت: به رقم اینکه درصد فوتی‌های کرونا در این استان اکثراً بالای ۶۰ سال بودند ولیکن متأسفانه کودک ۶ ساله هم در بین فوتی‌های استان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تعداد قابل‌توجه ای مرگ مشکوک در استان به وقوع پیوسته که منتظر پاسخ آزمایش‌های تخصصی آنان هستیم.

وی با اشاره به استقرار تیم‌های تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی استان یادآور شد: تاکنون ۱۵۸ هزار نفر در این ایستگاه‌ها مورد تب سنجی و غربالگری قرارگرفته‌اند.

هاشمی با اشاره شرایط به وجود آمده هشدار داد: انجام دید و بازدیدهای مرسوم در آیین نوروز باعث گسترش شدید ویروس کرونا می‌شود، لذا اگر مردم جان خود و عزیزانشان برایشان اهمیت دارد، قرنطینه خانگی مؤثرترین راه برای قطع کردن زنجیره انتقال این ویروس است.

وی تأکید کرد: یکی از خطرناک‌ترین اقدامات در این ایام رفتن به سفرهای غیرضروری بخصوص به استان‌های درگیر با این بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

هاشمی همچنین با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۹۹ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی افزود: آزمایش ۳۱۴ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۰۵ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات