۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۴۵۱۵۵
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

اخلاق، رفتار و عمل سه رکن اصلی بعثت است

اخلاق، رفتار و عمل سه رکن اصلی بعثت است
حجت الاسلام اکرمی با بیان اینکه خودسازی و خودشناسی از دستاوردهای بعثت پیامبراکرم(ص) است، گفت: اخلاق، رفتار و عمل سه رکن اصلی بعثت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم گفت: بعثت پیامبراکرم(ص) از الطاف و عنایات عظیم الهی به بشر بوده است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: ما برای هر امتی راهبر و رسولی فرستادیم تا مردم را به سوی خدا پرستی دعوت و آنان را از طغیان و سرکشی نهی کند.

حجت الاسلام اکرمی درباره فلسفه بعثت، ابراز کرد: انسان باید بداند خداوند متعال برای چه امر مهمی پیامبران الهی را به سوی انسان ها فرستاد؛ پاسخ به این سوالات در قرآن کریم وجود دارد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: براساس آیات الهی نخستین فلسفه بعثت پیامبران این بود تا بشر بداند در مسیر زندگی نیازمند قانون است و باید طبق دستورات الهی عمل کند. امام راحل می فرمودند: حتی در دوران چنگیز نیز قانون یاسایی وجود داشت و همه به آن احترام می گذاشتند.

وی خودسازی را یکی دیگر از اهداف بعثت برشمرد و گفت: خداوند بعثت را قرار داد تا انسان به خودشناسی و خودسازی برسد و از داشتن اخلاق حسنه و انجام اعمال نیکو غفلت نکند.

حجت الاسلام اکرمی ادامه داد: انسان با عمل به دستورات الهی است که می تواند به خودسازی برسد بنابراین همه اعمال و رفتار آدمی باید بر اساس دستورات الهی باشد.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بزرگداشت مبعث را یکی از اقدامات ارزشمند جوامع اسلامی بیان کرد و ادامه داد: دستاوردهای عظیم بعثت انکار ناپذیر است با کمی تامل می توان دوران پیش و پس از بعثت را باهم مقایسه کرد؛ امتی که دارای بعثت هستند به داشتن اخلاق و انجام اعمال نیکو بسیار بها می دهند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که اهل تکبر هستند و از دستورات الهی نافرمانی می کنند هرگز نمی توانند سعادتمند شوند و به رشد و کمال برسند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات