۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۴۵۲۸۴
حجت الاسلام صالحی:

جهش تولید کشور را از رکود اقتصادی خارج خواهد کرد

جهش تولید کشور را از رکود اقتصادی خارج خواهد کرد
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) با اشاره به این که جهش تولید کشور را از رکود اقتصادی خارج خواهد کرد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان به شعار سال رهبر انقلاب تأکید کرد.
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» تحقق عملی شعار امسال را نیازمند عزم و اراده همه مسؤولان بخش‌های مختلف کشور دانست.
 
وی با بیان این که مسؤولان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که آثار جهش تولید در زندگی مردم ملموس باشد، افزود: ایران اسلامی از توان و ظرفیت داخلی بسیار بالایی برخوردار است که با توجه و تلاش می‌توان از این ظرفیت موجود به خوبی بهره گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از الزامات قوی شدن کشور در گام دوم انقلاب تقویت بعد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر این که در عرصه نظامی و دفاعی کشور در منطقه و سطح جهان به یک قدرت بلامنازع تبدیل شده، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی نیز باشیم.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که متأسفانه در طی سال‌های اخیر علیرغم تأکید مقام معظم رهبری به توجه بیشتر به ظرفیت‌های داخلی، شاهد کم توجهی مسؤولان به توان بومی بودیم، تصریح کرد: باید توان دولت بیشتر در جهت تقویت ظرفیت داخلی صرف شود.
 
وی، توسعه اقتصادی را یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت در هر کشوری عنوان کرد و گفت: برای حفظ و تقویت اقتدار کشور در جهان باید زیرساخت‌های اقتصادی را نیز تقویت کنیم که از راهکار‌های مهم در این بخش جهش در تولید است.
 
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر همواره با ارائه راهکار‌های مناسب، دولت‌ها را به سمت تقویت بنیه اقتصاد داخلی کشور تشویق و هدایت کردند، بیان داشت: اما علیرغم تأکیدات صورت گرفته در این خصوص، موضوعات مهمی نظیر اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در زندگی مردم ملموس و اثرگذار واقع نشد.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که متأسفانه دولت‌ها در اجرا نتوانستند مطالبات مقام معظم رهبری را در این مسائل مهم محقق سازند، خاطرنشان کرد: اگر تولید داخل در سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری از سوی دولت قرار می‌گرفت امروز شاهد رونق فضای کسب و کار در کشور بودیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که کم توجهی‌های مسؤولان در مسائل راهبردی کشور به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، بیان داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال با نامگذاری خود مسیر حرکت کشور را مشخص می‌کنند و این وظیفه مسؤولان است همه توان خود را در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری به کار گیرند.
 
وی با تأکید بر این که جهش در تولید کشور را از رکود اقتصادی خارج خواهد کرد، افزود: متأسفانه امروز به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان و همچنین برخی بی تدبیری‌ها شاهد رکود در عرصه اقتصادی کشور هستیم./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات